Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valais, Schweiz
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 965217" data-attributes="member: 15720"><p>Hej Rickard.</p><p></p><p>Valais är ett kanonområde för varierad åkning. Jag har varit där i många år med Verbier som bas. Jag läst att ni siktar på Cham men vill ändå tipsa om ett riktigt bra alternativ om ni vill få se mycket och hinna beta av Valais många guldkorn som bl.a. nämnts här ovan av jolfh och Benja. </p><p>Det är att flyga med Swiss (gratis skidfrakt!) till Zürich, hyra bil och bo i Marigny. Marigny är en ful och trist stad, men kolla på en karta vilket kanonläge den har sett med skidåkarögon!! Inkom 30 minuter når du Verbier, Chamonix, Portes du Solei (Avoriaz mfl), Cranz Montana, Les Diablerets! Kör du ca en timma så kan du nå Aostadalen (Cormayeur, Pila, Cervinia mfl), Val d Aneviers (Zinal, Grimentz mfl), Saas Fee, Zermatt, Gstaad samt många fler mindre guldkorn (Ovronaz, Super St. Bernard, Evolene osv)! </p><p>Detta kanske int är något för första alpresan med familjen, men när ni varit nere några gånger och kanske vill ha ett smörgåsbord av orter att välja bland så kan ni kolla på Marigny!</p><p></p><p>Lycka till i vinter!</p><p></p><p>H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 965217, member: 15720"] Hej Rickard. Valais är ett kanonområde för varierad åkning. Jag har varit där i många år med Verbier som bas. Jag läst att ni siktar på Cham men vill ändå tipsa om ett riktigt bra alternativ om ni vill få se mycket och hinna beta av Valais många guldkorn som bl.a. nämnts här ovan av jolfh och Benja. Det är att flyga med Swiss (gratis skidfrakt!) till Zürich, hyra bil och bo i Marigny. Marigny är en ful och trist stad, men kolla på en karta vilket kanonläge den har sett med skidåkarögon!! Inkom 30 minuter når du Verbier, Chamonix, Portes du Solei (Avoriaz mfl), Cranz Montana, Les Diablerets! Kör du ca en timma så kan du nå Aostadalen (Cormayeur, Pila, Cervinia mfl), Val d Aneviers (Zinal, Grimentz mfl), Saas Fee, Zermatt, Gstaad samt många fler mindre guldkorn (Ovronaz, Super St. Bernard, Evolene osv)! Detta kanske int är något för första alpresan med familjen, men när ni varit nere några gånger och kanske vill ha ett smörgåsbord av orter att välja bland så kan ni kolla på Marigny! Lycka till i vinter! H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valais, Schweiz
Tillbaka
Topp