Valde jag rätt bräda?!
Har fattat intresse för snowboard igen och åkte i princip för första gången nu sedan 7-8 år tillbaka och det var grymt kul. Lånade dock en bräda som säkerligen var 10 år gammal och för kort för mig. Men iaf jag slog till och beställde en Lib-tech Skate Banana 159 Wide då jag ville ta tag i åkandet igen. Men frågan är om denna bräda är helrätt för mig eller om jag gjort en tabbe?! Varför jag valt just denna är pga magnatraction. Har väl allt som allt åkt 4-5 år totalt och alltid tyckt det varit surt när man "halkar" på isigt underlag. Sen tänkte jag att det kanske är kul att prova på en rockerbräda kontra mot vanlig oldschool camber.
Är 182-185cm, 70kg och åker mest pist-/offpist men provat lite i park och det var kul. Dock är jag inte så våghalsig längre nu när man börjar bli gammal (26 bast) men blir väl bekvämare med tiden. Puder är i och för sig också grymt kul :D Är väl mer eller mindre allround antar jag.
Skostorlek tror jag ligger på 43,5-44 EUR. Har dock inte köpt skor eller bindningar än utan det blir senare, tänkte låna från den andra brädan tillsvidare.
Vad tror ni?! Blir denna bräda bra för mig eller borde jag valt en annan?
Är 182-185cm, 70kg och åker mest pist-/offpist men provat lite i park och det var kul. Dock är jag inte så våghalsig längre nu när man börjar bli gammal (26 bast) men blir väl bekvämare med tiden. Puder är i och för sig också grymt kul :D Är väl mer eller mindre allround antar jag.
Skostorlek tror jag ligger på 43,5-44 EUR. Har dock inte köpt skor eller bindningar än utan det blir senare, tänkte låna från den andra brädan tillsvidare.
Vad tror ni?! Blir denna bräda bra för mig eller borde jag valt en annan?