Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="v-larsson" data-source="post: 798099" data-attributes="member: 52127"><p>Alltså något måste ju göras åt invandringen. Jag har inget agg mot invandrarna utan vi måste ge dom en ärlig chans att ta sig fram i livet. Kan tycka att sverige tar sig lite vatten över huvudet. Någon kommenterade att brottsligheten beror på att vi samlar alla på ett ställe. Det tycke rjag inte heller är riktigt sant. Våld och brottsbilden i flertalet av dessa länder är på en nivå som jag inte tror vi kan förstå. Jag tror SD är helt fel väg att gå, politik måste byggas på en betydligt bredare grund än så, men det känns som att övriga partier är så jävla rädda att få rasiststämpel på sig att man inte vågar ta en ärlig ställning i frågan. </p><p>Vill även tillägga att jag pratade med en kille som just kommit hit från Somalia och han ber mig att inte tala engelska . Blir glad när han ber en att tala saktare osv när det hade varit så mycket enklare att bara ta det på engelska. Han nämner också i samtalet: Ge mig ett halvår så ska jag fan ta mig prata lika bra svenska som du. Killen var eld och lågor. Hjälp andra invandrare att få denna motivationen, det behövs alltid framåtdrivande människor invandrare som svenskar. </p><p>Jag har för övrigt inte bestämt mig vilka jag ska rösta på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="v-larsson, post: 798099, member: 52127"] Alltså något måste ju göras åt invandringen. Jag har inget agg mot invandrarna utan vi måste ge dom en ärlig chans att ta sig fram i livet. Kan tycka att sverige tar sig lite vatten över huvudet. Någon kommenterade att brottsligheten beror på att vi samlar alla på ett ställe. Det tycke rjag inte heller är riktigt sant. Våld och brottsbilden i flertalet av dessa länder är på en nivå som jag inte tror vi kan förstå. Jag tror SD är helt fel väg att gå, politik måste byggas på en betydligt bredare grund än så, men det känns som att övriga partier är så jävla rädda att få rasiststämpel på sig att man inte vågar ta en ärlig ställning i frågan. Vill även tillägga att jag pratade med en kille som just kommit hit från Somalia och han ber mig att inte tala engelska . Blir glad när han ber en att tala saktare osv när det hade varit så mycket enklare att bara ta det på engelska. Han nämner också i samtalet: Ge mig ett halvår så ska jag fan ta mig prata lika bra svenska som du. Killen var eld och lågor. Hjälp andra invandrare att få denna motivationen, det behövs alltid framåtdrivande människor invandrare som svenskar. Jag har för övrigt inte bestämt mig vilka jag ska rösta på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp