Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ekebom" data-source="post: 799346" data-attributes="member: 90305"><p>Pengar motiverar människor, utan motivation ingen utveckling. Kan inte själv säga att jag vill förstå det, tycker hela vårt samhäller är sjukt.. Men å andra sidan så tycker jag inte att människor som har kämpat hela sitt liv för att kunna skapa sig en trygg framtid skall ha samma lön som en person som latat sig igenom skolan och slutat som städare. Självklart så finns det folk som glidit fram på ett bananskal (förmögna föräldrar etc.) men vi bortser från dessa..</p><p></p><p>Ser att du riktade detta till moderater.. Har själv varit medlem i det moderata ungdomsförbundet sedan 12-års ålder (gick nyligen ur), och kan säga att där handlade medlemskapen minsann inte om HUR arbeten skall skapas, utan endast om hur mycket pengar man kan tjäna.. Självklart så fanns det drivna ungdomar som såg arbeten som en ökad välfärd och inte bara pengar, men de var få till antalet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ekebom, post: 799346, member: 90305"] Pengar motiverar människor, utan motivation ingen utveckling. Kan inte själv säga att jag vill förstå det, tycker hela vårt samhäller är sjukt.. Men å andra sidan så tycker jag inte att människor som har kämpat hela sitt liv för att kunna skapa sig en trygg framtid skall ha samma lön som en person som latat sig igenom skolan och slutat som städare. Självklart så finns det folk som glidit fram på ett bananskal (förmögna föräldrar etc.) men vi bortser från dessa.. Ser att du riktade detta till moderater.. Har själv varit medlem i det moderata ungdomsförbundet sedan 12-års ålder (gick nyligen ur), och kan säga att där handlade medlemskapen minsann inte om HUR arbeten skall skapas, utan endast om hur mycket pengar man kan tjäna.. Självklart så fanns det drivna ungdomar som såg arbeten som en ökad välfärd och inte bara pengar, men de var få till antalet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp