Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ekebom" data-source="post: 799364" data-attributes="member: 90305"><p>Jag visste att detta skulle tas upp.. Jag vill inte minska invandringen på den grund att jag inte vill ha dem i vårt land, utan snarare pga det faktum att vi inte kan ta hand om dem. Sverige vill hjälpa utsatta flyktingar, men istället för att hjälpa så stjälper vi.. Just för att vi inte har möjlighet att taga hand om de vi tagit emot. De får inget värdigt liv här, de hamnar, precis som någon sade härovan, i invandrartäta orter som saknar både pengar och resurser.. Många tvingas till kriminalitet för att överledva, det är just därför jag inte hyser agg gentemot de personer som överfallit mig utan snarare mot vårt system, våra politiker samt den minst sagt sjuka invandrarpolitik de för. Det är just denna krminalitet som får "oss" svenskar att känna ren avsky mot dessa individer.. För vi är kalla och har ingen förståelse. Nu sitter jag inte och yrkar på att det är okej att stjäla, du förstår säkert vad jag menar..</p><p></p><p>Många människor på flykt söker sig just till Sverige, eftersom att vi har ett sådant "fint" system, samt att vi verkligen "hjälper" människor. Jag känner bara att dessa människor blir lurade.. Låt oss säga att de får asyl här då, vad händer då? Jo, då väntar ett liv i fattigdom, förakt och utanförskap.. De är dömda på förhand pga handlingar som andra invandrare har utfört. </p><p></p><p>Nej, det jag vill ha sagt är att vi bör satsa mer på att hjälpa de invandrare vi har tagit emot in i vårt samhälle på bästa möjliga sätt, exempelvis genom att lära dem det svenska språket, och andra absolut relevanta saker. Tills detta sker.. Håll kranen stängd, för annars kommer vi i slutändan inte att hjälpa någon tyvärr.</p><p></p><p>EDIT: Nej, som jag sade så stödjer jag inte längre moderaterna.. Jag gick med när jag var 12, den ålder då ens föräldrars åsikter oftast var de rätta. Efter att ha växt upp i en konservativ familj så vet jag definitivt vad jag prioriterar, och det är inget borgerligt samhälle.. Men att rösta in SD anser jag vara det enda rätta, då politikerna oavsett block, förmodligen inser vad som bör göras.. Se det som en taktik eller som vad du vill.. Förövrigt så rör sig ändå alla partierna in mot mitten för att vinna röster, så moderaterna är ändå inte längre vad de var...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ekebom, post: 799364, member: 90305"] Jag visste att detta skulle tas upp.. Jag vill inte minska invandringen på den grund att jag inte vill ha dem i vårt land, utan snarare pga det faktum att vi inte kan ta hand om dem. Sverige vill hjälpa utsatta flyktingar, men istället för att hjälpa så stjälper vi.. Just för att vi inte har möjlighet att taga hand om de vi tagit emot. De får inget värdigt liv här, de hamnar, precis som någon sade härovan, i invandrartäta orter som saknar både pengar och resurser.. Många tvingas till kriminalitet för att överledva, det är just därför jag inte hyser agg gentemot de personer som överfallit mig utan snarare mot vårt system, våra politiker samt den minst sagt sjuka invandrarpolitik de för. Det är just denna krminalitet som får "oss" svenskar att känna ren avsky mot dessa individer.. För vi är kalla och har ingen förståelse. Nu sitter jag inte och yrkar på att det är okej att stjäla, du förstår säkert vad jag menar.. Många människor på flykt söker sig just till Sverige, eftersom att vi har ett sådant "fint" system, samt att vi verkligen "hjälper" människor. Jag känner bara att dessa människor blir lurade.. Låt oss säga att de får asyl här då, vad händer då? Jo, då väntar ett liv i fattigdom, förakt och utanförskap.. De är dömda på förhand pga handlingar som andra invandrare har utfört. Nej, det jag vill ha sagt är att vi bör satsa mer på att hjälpa de invandrare vi har tagit emot in i vårt samhälle på bästa möjliga sätt, exempelvis genom att lära dem det svenska språket, och andra absolut relevanta saker. Tills detta sker.. Håll kranen stängd, för annars kommer vi i slutändan inte att hjälpa någon tyvärr. EDIT: Nej, som jag sade så stödjer jag inte längre moderaterna.. Jag gick med när jag var 12, den ålder då ens föräldrars åsikter oftast var de rätta. Efter att ha växt upp i en konservativ familj så vet jag definitivt vad jag prioriterar, och det är inget borgerligt samhälle.. Men att rösta in SD anser jag vara det enda rätta, då politikerna oavsett block, förmodligen inser vad som bör göras.. Se det som en taktik eller som vad du vill.. Förövrigt så rör sig ändå alla partierna in mot mitten för att vinna röster, så moderaterna är ändå inte längre vad de var... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp