Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 799371" data-attributes="member: 33485"><p>Jag har nog tänkt att skaffa barn någon gång i framtiden men jag vill inte hänga ut folk offentligt. Det är moraliskt fel i min värld. Jag vill inte på något sätt skydda pedofiler men vad är nästa steg, ska man hänga ut alla som begått ett brott, eller kanske göra som jänkarna att har du begått en lagöverträdelse har du inte längre rösträtt?</p><p></p><p>Ja men visst, istället för att hjälpa folk med våra skattepengar så lär vi folk att döda med dem istället, skitbra. Vapenindustrin är sjukt bra ekonomiskt men förmodligen den mest förkastliga industrin som någon gång existerat.</p><p></p><p>Jag är inte helt emot livstidsstraff men jag tror på att det finns andra vägar att gå, människor är inte av naturen onda och bara vill det jävligaste för allt och alla. Det finns något fel som leder till att folk beter sig på det sättet.</p><p></p><p></p><p>Det du förklarar nu är precis det jag nämnde tidigare i tråden, det är inte invadringspolitiken det är fel på utan integrationspolitiken men i första hand insattheten/kunskapen/ignoransen hos gemene man som skapar detta utanförskap. Alltså inte invandringen i sig.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Jag tycker att det rent ut sagt att det ser förjävligt ut. Vi tar in massa användbara personer, slänger dem på hög i någon förort utan möjligheter till integration. På vilket sätt är det gynnsamt för en immigrant?</p><p>Precis som ekebom säger behandlar vi immigranter dåligt (nåja, de från västvärlden har det väl bra, men de har knappast de integrationsproblem som andra har heller).</p><p></p><p>Sök gärna upp den dokumentären jag skrev om tidigare i tråden, kom tillbaka och förklara för mig att det bara är "kulturberikade" (ett ord som anses rasistiskt om det ska vara PK) som har problem med att komma in i samhällen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 799371, member: 33485"] Jag har nog tänkt att skaffa barn någon gång i framtiden men jag vill inte hänga ut folk offentligt. Det är moraliskt fel i min värld. Jag vill inte på något sätt skydda pedofiler men vad är nästa steg, ska man hänga ut alla som begått ett brott, eller kanske göra som jänkarna att har du begått en lagöverträdelse har du inte längre rösträtt? Ja men visst, istället för att hjälpa folk med våra skattepengar så lär vi folk att döda med dem istället, skitbra. Vapenindustrin är sjukt bra ekonomiskt men förmodligen den mest förkastliga industrin som någon gång existerat. Jag är inte helt emot livstidsstraff men jag tror på att det finns andra vägar att gå, människor är inte av naturen onda och bara vill det jävligaste för allt och alla. Det finns något fel som leder till att folk beter sig på det sättet. Det du förklarar nu är precis det jag nämnde tidigare i tråden, det är inte invadringspolitiken det är fel på utan integrationspolitiken men i första hand insattheten/kunskapen/ignoransen hos gemene man som skapar detta utanförskap. Alltså inte invandringen i sig. Jag tycker att det rent ut sagt att det ser förjävligt ut. Vi tar in massa användbara personer, slänger dem på hög i någon förort utan möjligheter till integration. På vilket sätt är det gynnsamt för en immigrant? Precis som ekebom säger behandlar vi immigranter dåligt (nåja, de från västvärlden har det väl bra, men de har knappast de integrationsproblem som andra har heller). Sök gärna upp den dokumentären jag skrev om tidigare i tråden, kom tillbaka och förklara för mig att det bara är "kulturberikade" (ett ord som anses rasistiskt om det ska vara PK) som har problem med att komma in i samhällen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp