Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 800161" data-attributes="member: 33485"><p>Iom din post om förorterna så erkänner du ju själv att det är integrationspolitiken det är fel på. Hade den fungerat hade inte det vart några problem med invadrare och således är inte själva invandrarna problemet utan systemet.</p><p></p><p>SD är ju för övrigt starkt kapitalistiska och jag har svårt att se varför de ser så många fel på invandrarna då invandring med fungerande integrationspolitik borde te sig något som detta:</p><p></p><p>Fler invånare = Ökad konsumtion</p><p>Ökad konsumtion = Fler jobb</p><p>Fler jobb = Större produktivitet</p><p>Större produktivitet = Större företag</p><p>Större företag + ökad konsumtion = Mer klirr i kassan för staten</p><p>Mer skattepengar = Ökade resurser för de bättre behövande (exempelvis invandrare)</p><p>Och så går det runt i en god spiral</p><p></p><p>Det är rätt enkel logik och precis vad som skedde i Sverige under den stora arbetskraftsinvandringen. </p><p></p><p>Därmed anser jag det också vara något paradoxalt att SD ogillar invandrare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 800161, member: 33485"] Iom din post om förorterna så erkänner du ju själv att det är integrationspolitiken det är fel på. Hade den fungerat hade inte det vart några problem med invadrare och således är inte själva invandrarna problemet utan systemet. SD är ju för övrigt starkt kapitalistiska och jag har svårt att se varför de ser så många fel på invandrarna då invandring med fungerande integrationspolitik borde te sig något som detta: Fler invånare = Ökad konsumtion Ökad konsumtion = Fler jobb Fler jobb = Större produktivitet Större produktivitet = Större företag Större företag + ökad konsumtion = Mer klirr i kassan för staten Mer skattepengar = Ökade resurser för de bättre behövande (exempelvis invandrare) Och så går det runt i en god spiral Det är rätt enkel logik och precis vad som skedde i Sverige under den stora arbetskraftsinvandringen. Därmed anser jag det också vara något paradoxalt att SD ogillar invandrare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp