Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Njutaren" data-source="post: 804114" data-attributes="member: 100035"><p>Givetvis är jag medveten om det Jarle sagt och en del du sagt. Ni ska ej tro annat, tyvärr har jag inte tid att skriva flera A4. Då hade ni haft en annan syn på mig men antagligen har ni bildat en uppfattning och ser mig som en rasist(?) Säg gärna till.</p><p>Det jag reagerade på var att du sitter och skriver att alla som röstar SD är outbildade bönder. Det är också generalisering. </p><p>Sen om jag har många kompisar med invandrarbakgrund eller ej så har jag faktiskt en hel del sådana och umgås med några nästan dagligen. "Precis så säger rasister" kommer väl någon komma med nu som tidigare i tråden.</p><p></p><p>Lite OT:</p><p>Kan berätta om den gången jag och två andra killar följde med vår kompis med invandrarbakgrund hem en gång. Sådan gästvänlighet har jag aldrig varit med om. </p><p>Vi kommer hem till vår kompis och där sitter en av hans bröder med två av sina klasskompisar. Morsan och farsan deras har dukat upp middagsbordet och lagat världens brakmiddag, omedveten om besöken och trots det blir alla erbjuden att äta med dom, tänk er ett julbord fast med 3 olika tillagade kycklingrätter, turkiskt kött de tagit med sen de var dit senast och en hel del annat tilltugg. Det var skålar med nötter över hela bordet, iskall öl och cider för de som ville ha det. Vi blev kvar vid middagsbordet i någon timme och snackade om allt möjligt, mestadels läkarstudier då dessa klasskamrater går samma läkarutbildning i polen som två av familjemedlemmarna. Riktigt trevligt!</p><p>En sån här upplevelse skulle alla rasister behöva, och jag tror i stort sett alla skulle tänka till en eller två gånger.</p><p>Kan tillägga att två i familjen är kriminell.</p><p></p><p>Som jag sa tidigare i tråden, jag taktikröstade på SD så att mitt egentliga parti ska få upp ögonen och våga ta tag i invandrarfrågan. Nu är SD i riksdagen, och jag hoppas min taktik går vägen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Njutaren, post: 804114, member: 100035"] Givetvis är jag medveten om det Jarle sagt och en del du sagt. Ni ska ej tro annat, tyvärr har jag inte tid att skriva flera A4. Då hade ni haft en annan syn på mig men antagligen har ni bildat en uppfattning och ser mig som en rasist(?) Säg gärna till. Det jag reagerade på var att du sitter och skriver att alla som röstar SD är outbildade bönder. Det är också generalisering. Sen om jag har många kompisar med invandrarbakgrund eller ej så har jag faktiskt en hel del sådana och umgås med några nästan dagligen. "Precis så säger rasister" kommer väl någon komma med nu som tidigare i tråden. Lite OT: Kan berätta om den gången jag och två andra killar följde med vår kompis med invandrarbakgrund hem en gång. Sådan gästvänlighet har jag aldrig varit med om. Vi kommer hem till vår kompis och där sitter en av hans bröder med två av sina klasskompisar. Morsan och farsan deras har dukat upp middagsbordet och lagat världens brakmiddag, omedveten om besöken och trots det blir alla erbjuden att äta med dom, tänk er ett julbord fast med 3 olika tillagade kycklingrätter, turkiskt kött de tagit med sen de var dit senast och en hel del annat tilltugg. Det var skålar med nötter över hela bordet, iskall öl och cider för de som ville ha det. Vi blev kvar vid middagsbordet i någon timme och snackade om allt möjligt, mestadels läkarstudier då dessa klasskamrater går samma läkarutbildning i polen som två av familjemedlemmarna. Riktigt trevligt! En sån här upplevelse skulle alla rasister behöva, och jag tror i stort sett alla skulle tänka till en eller två gånger. Kan tillägga att två i familjen är kriminell. Som jag sa tidigare i tråden, jag taktikröstade på SD så att mitt egentliga parti ska få upp ögonen och våga ta tag i invandrarfrågan. Nu är SD i riksdagen, och jag hoppas min taktik går vägen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp