Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="martindahmartin" data-source="post: 804175" data-attributes="member: 92018"><p>Japp förstår hur du tänker, tror dock att det handlar om en tolkningsfråga, på samma sätt som det i bibeln pratas om guds rike som någonting helt annat än ett rike som en yta på jorden. Tolkar man bibeln ordagrant har man rätt att hugga handen av någon som gjort så du tappat din hand, även om det bara var en olycka, <strong>Men om det sker en olycka skall liv ges för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand, fot för fot, brännskada för brännskada, sår för sår och blåmärke för blåmärke.</strong>. Om man behöver följa hela bibeln för att vara svensk skulle inte SD vara svenskar, <strong>Om en invandrare slår sig ner i ert land, skall</strong></p><p><strong>ni inte förtrycka honom. Invandraren som bor hos er skall ni</strong></p><p><strong>behandla som en infödd. Du skall älska honom som dig själv, ni var</strong></p><p><strong>ju själva invandrare i Egypten. Jag är Herren, er Gud.</strong></p><p><strong>(3 mos 19:33-34)</strong> Men vet inte hur det som du pratar om står i koranen, så får ta och lita på dig då, tills jag kan göra en egen tolkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="martindahmartin, post: 804175, member: 92018"] Japp förstår hur du tänker, tror dock att det handlar om en tolkningsfråga, på samma sätt som det i bibeln pratas om guds rike som någonting helt annat än ett rike som en yta på jorden. Tolkar man bibeln ordagrant har man rätt att hugga handen av någon som gjort så du tappat din hand, även om det bara var en olycka, [b]Men om det sker en olycka skall liv ges för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand, fot för fot, brännskada för brännskada, sår för sår och blåmärke för blåmärke.[/b]. Om man behöver följa hela bibeln för att vara svensk skulle inte SD vara svenskar, [b]Om en invandrare slår sig ner i ert land, skall ni inte förtrycka honom. Invandraren som bor hos er skall ni behandla som en infödd. Du skall älska honom som dig själv, ni var ju själva invandrare i Egypten. Jag är Herren, er Gud. (3 mos 19:33-34)[/b] Men vet inte hur det som du pratar om står i koranen, så får ta och lita på dig då, tills jag kan göra en egen tolkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp