Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="marer" data-source="post: 804211" data-attributes="member: 62435"><p>Enig. </p><p></p><p>SD vill ju minska invandringen för att kunna få ordning på den ohållbara situation som uppståt i våra storstäders förorter. Hur kan det på något sätt bli enklare att lösa detta erkända problem av att i princip ta in obegränsat med invandrare över öppna gränser? </p><p></p><p>Jag håller med, därför bör vi skilja på <em>flyktingar </em>och <em>invandrare.</em></p><p></p><p>Är det en slump att SD i dessa delar av landet fått sådan hög röstprocent tror du? Det finns ett problem där ute som dagens politiker inte ens vill lyfta med tång. Helst ska det sopas in under mattan och gömmas medan vi på ytan kan ses som ett invandrarvänligt land. Och visst är vi det, men det många inte tänker på är att vi i det långa loppet gör dem en otjänst som staplar dem på hög i miljonprojekten. Det är inte konstigt att det leder till utanförskap, dålig utbildning/språk och kriminalitet. </p><p></p><p>Ja varför måste vi det? Har du hört den frågan tas upp många gånger i riksdagen? Nej. Frågan är känsligare än belaget på en längdskida i en grusgrop. Kom ihåg att SD absolut inte har majoritet, bara 20mandat. Det finns inte en chans i världen att de får igenom sina frågor just nu. Men de kan få de andra politikerna att förstå att det är en fråga som måste diskuteras och tas på allvar. </p><p></p><p></p><p>Har inte orkat leta fram någon statistik på detta men jag litar på vad du säger.</p><p>Att partier använder metoder för att utelämna detaljer som kan försvaga partiet i fråga är ett känt sätt för att fiska röster. Detta är något alla håller på med och en del av valkampanjen. Är det föresten något parti som fått tagit lika mycket skit som just SverigeDemokraterna? </p><p></p><p></p><p>Jag respekterar din åsikt och hoppas att folk respekterar min. Tycker även att du förde en bra dialog med bra grunder för dina påståenden till skillnad från mycket jag sett i denna tråden. Härligt!</p><p></p><p>Min röst gick till Moderaterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="marer, post: 804211, member: 62435"] Enig. SD vill ju minska invandringen för att kunna få ordning på den ohållbara situation som uppståt i våra storstäders förorter. Hur kan det på något sätt bli enklare att lösa detta erkända problem av att i princip ta in obegränsat med invandrare över öppna gränser? Jag håller med, därför bör vi skilja på [i]flyktingar [/i]och [i]invandrare.[/i] Är det en slump att SD i dessa delar av landet fått sådan hög röstprocent tror du? Det finns ett problem där ute som dagens politiker inte ens vill lyfta med tång. Helst ska det sopas in under mattan och gömmas medan vi på ytan kan ses som ett invandrarvänligt land. Och visst är vi det, men det många inte tänker på är att vi i det långa loppet gör dem en otjänst som staplar dem på hög i miljonprojekten. Det är inte konstigt att det leder till utanförskap, dålig utbildning/språk och kriminalitet. Ja varför måste vi det? Har du hört den frågan tas upp många gånger i riksdagen? Nej. Frågan är känsligare än belaget på en längdskida i en grusgrop. Kom ihåg att SD absolut inte har majoritet, bara 20mandat. Det finns inte en chans i världen att de får igenom sina frågor just nu. Men de kan få de andra politikerna att förstå att det är en fråga som måste diskuteras och tas på allvar. Har inte orkat leta fram någon statistik på detta men jag litar på vad du säger. Att partier använder metoder för att utelämna detaljer som kan försvaga partiet i fråga är ett känt sätt för att fiska röster. Detta är något alla håller på med och en del av valkampanjen. Är det föresten något parti som fått tagit lika mycket skit som just SverigeDemokraterna? Jag respekterar din åsikt och hoppas att folk respekterar min. Tycker även att du förde en bra dialog med bra grunder för dina påståenden till skillnad från mycket jag sett i denna tråden. Härligt! Min röst gick till Moderaterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Valet 2010
Tillbaka
Topp