Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valet i kvalet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Malmros" data-source="post: 8219" data-attributes="member: 14169"><p>Det här med att Chamonix skulle vara så j-vla häftigt börjar jag tröttna på nu. Om man jämför både VD och VT mot Chamonix, så har Chamonix inte en chans. Visst erbjuds det shysst offpist i Chamo, som dock blir uppåkt snabbt som attans. När det gäller lite skön piståkning så tar det max en halv dag att köra ett system och sen får man ta bussen!!! till nästa om man vill få lite fler utmaningar. Suger stenhårt. Dock festar man väldigt bra i Chamo, vilket inte är att förakta.</p><p>I både VD och VT tar du dig överallt utan att åka buss eller liknande. Dock måste jag rekomendera VT som stället att åka till. Fallhöjden är bra och det finns väldigt mycket offpist relativt lättillgängligt. Knatar du en timme på väl valda ställen så hittar du platser som är helt orörda veckor efter ett snöfall. Att vädret skulle vara kass kan jag inte hålla med om. Säsongen 99/00 hade vi en molnig dag under hela januari. Senare i mars så är vädret ostadigare, men det brukar vara helt ok att åka ändå. Höjden på 2300 m har flera fördelar. Det kan snöa nere i dalen men vara sol i VT, eller så kanske det stormar i VT men är sol i Meribel (granndalen). </p><p>Åk till VT, det är inget att snacka om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Malmros, post: 8219, member: 14169"] Det här med att Chamonix skulle vara så j-vla häftigt börjar jag tröttna på nu. Om man jämför både VD och VT mot Chamonix, så har Chamonix inte en chans. Visst erbjuds det shysst offpist i Chamo, som dock blir uppåkt snabbt som attans. När det gäller lite skön piståkning så tar det max en halv dag att köra ett system och sen får man ta bussen!!! till nästa om man vill få lite fler utmaningar. Suger stenhårt. Dock festar man väldigt bra i Chamo, vilket inte är att förakta. I både VD och VT tar du dig överallt utan att åka buss eller liknande. Dock måste jag rekomendera VT som stället att åka till. Fallhöjden är bra och det finns väldigt mycket offpist relativt lättillgängligt. Knatar du en timme på väl valda ställen så hittar du platser som är helt orörda veckor efter ett snöfall. Att vädret skulle vara kass kan jag inte hålla med om. Säsongen 99/00 hade vi en molnig dag under hela januari. Senare i mars så är vädret ostadigare, men det brukar vara helt ok att åka ändå. Höjden på 2300 m har flera fördelar. Det kan snöa nere i dalen men vara sol i VT, eller så kanske det stormar i VT men är sol i Meribel (granndalen). Åk till VT, det är inget att snacka om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valet i kvalet
Tillbaka
Topp