Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Valet och kvalet... Hur fixar man transporten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_Kvick" data-source="post: 208485" data-attributes="member: 16172"><p>Jag har själv flygit Arlanda-urich för 1500:- tor. Problemet kommer på hemvägen då de är stenhårda nere i Schweiz. Jag hade dubbla utrutningar i mitt skidfodral och skidbag, Dvs två par skidor och två par pjux. Så när jag la det på vågen så var det viktrestriktioner på skidor resp. pjäxor. 15 kg i övervikt skulle dom kräva mig på. </p><p></p><p>Lösning:</p><p>Efter övertalning var vi nere på 10 kg, sen var det bara att slänga ut allt som inte var värt 80 kr/kg. 5 kg lättare! Sen tömde jag skidbagen på 5 kg till. Gick och checkade in. Sen är det fina att man får gå med skidorna (själv!) genom hela incheckninghallen för att lämna de i specialbagage-incheckningen. På vägen åkte de extra 5 kilona i igen. </p><p></p><p>Sen att vakterna såg konstigt på en när man gick med telispjuxen (skönare än alpina) genom säkerhetskontrollen fick man ta!</p><p></p><p>Bilade föresten till Andermatt, grymt kul på både på vägen och där! Rekommenderas!</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_Kvick, post: 208485, member: 16172"] Jag har själv flygit Arlanda-urich för 1500:- tor. Problemet kommer på hemvägen då de är stenhårda nere i Schweiz. Jag hade dubbla utrutningar i mitt skidfodral och skidbag, Dvs två par skidor och två par pjux. Så när jag la det på vågen så var det viktrestriktioner på skidor resp. pjäxor. 15 kg i övervikt skulle dom kräva mig på. Lösning: Efter övertalning var vi nere på 10 kg, sen var det bara att slänga ut allt som inte var värt 80 kr/kg. 5 kg lättare! Sen tömde jag skidbagen på 5 kg till. Gick och checkade in. Sen är det fina att man får gå med skidorna (själv!) genom hela incheckninghallen för att lämna de i specialbagage-incheckningen. På vägen åkte de extra 5 kilona i igen. Sen att vakterna såg konstigt på en när man gick med telispjuxen (skönare än alpina) genom säkerhetskontrollen fick man ta! Bilade föresten till Andermatt, grymt kul på både på vägen och där! Rekommenderas! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Valet och kvalet... Hur fixar man transporten?
Tillbaka
Topp