Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja ATK-bindning, R12, FR14 eller raider 12 2.0? Samt fjäderförspänningens påverkan på retention och åkkänsla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Teoretikern" data-source="post: 1197621" data-attributes="member: 171130"><p>Jag tror du missförstod mig. Jag menar inte förspänning i den betydelse som man brukar prata om för vanliga alpina bindningar. Om vi bara pratar lateral utlösning så sker det genom rotation av häldelen. Häldelen roterar dock inte fritt. rotationen kontrolleras av en kam-mekanism som verkar på en fjäder, genom att ändra förspänningen av den fjädern ändrar man vid vilken sidokraft bindningen ska lösa ut i sidled, det är det man gör när man skruvar in och ut ”din”-skruven. Det är den förspänningen jag menar. </p><p></p><p>Brukar man behöva gå upp i din när man går från alpinbindning till tec?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Teoretikern, post: 1197621, member: 171130"] Jag tror du missförstod mig. Jag menar inte förspänning i den betydelse som man brukar prata om för vanliga alpina bindningar. Om vi bara pratar lateral utlösning så sker det genom rotation av häldelen. Häldelen roterar dock inte fritt. rotationen kontrolleras av en kam-mekanism som verkar på en fjäder, genom att ändra förspänningen av den fjädern ändrar man vid vilken sidokraft bindningen ska lösa ut i sidled, det är det man gör när man skruvar in och ut ”din”-skruven. Det är den förspänningen jag menar. Brukar man behöva gå upp i din när man går från alpinbindning till tec? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja ATK-bindning, R12, FR14 eller raider 12 2.0? Samt fjäderförspänningens påverkan på retention och åkkänsla?
Tillbaka
Topp