Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja ATK-bindning, R12, FR14 eller raider 12 2.0? Samt fjäderförspänningens påverkan på retention och åkkänsla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Teoretikern" data-source="post: 1197628" data-attributes="member: 171130"><p>Vattendroppe: Nomenklaturer är bra, alla borde ha en egen. Helt klart svårt att förutse men eftersom R12 och FR14 verkar ha samma tådel så borde det gå att ignorera något så när i just denna jämförelsen. Tänkte mest om någon märkt skillnad i åkkänsla när de gått från en bindning där de varit långt upp på skalan till en där de är längre ned. Principen borde egentligen även gälla vanliga alpina bindningar då själva kamprincipen väl är lika. Egentligen har jag nog bara tråkigt då gräsmattorna fortfarande är gröna här i södra Sverige och bindningsfunderingar och knäböj är det närmaste man kommer riktig skidåkning.</p><p></p><p>Egentligen så var det nog det du skrev i sista stycket som jag ville höra, då behöver jag inte vara så orolig över att jag eventuellt ska behöva vrida upp bindningarna 2 siffror bara för att jag går till tech-bindningar. Därmed blir R12 nog perfekta tillsammans med freeride spacers.</p><p></p><p> kurono: Vipec och tecton ger för lite viktbesparing mot Shift och har alldeles för många rörliga delar för att de ska kännas som ett realistiskt alternativ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Teoretikern, post: 1197628, member: 171130"] Vattendroppe: Nomenklaturer är bra, alla borde ha en egen. Helt klart svårt att förutse men eftersom R12 och FR14 verkar ha samma tådel så borde det gå att ignorera något så när i just denna jämförelsen. Tänkte mest om någon märkt skillnad i åkkänsla när de gått från en bindning där de varit långt upp på skalan till en där de är längre ned. Principen borde egentligen även gälla vanliga alpina bindningar då själva kamprincipen väl är lika. Egentligen har jag nog bara tråkigt då gräsmattorna fortfarande är gröna här i södra Sverige och bindningsfunderingar och knäböj är det närmaste man kommer riktig skidåkning. Egentligen så var det nog det du skrev i sista stycket som jag ville höra, då behöver jag inte vara så orolig över att jag eventuellt ska behöva vrida upp bindningarna 2 siffror bara för att jag går till tech-bindningar. Därmed blir R12 nog perfekta tillsammans med freeride spacers. kurono: Vipec och tecton ger för lite viktbesparing mot Shift och har alldeles för många rörliga delar för att de ska kännas som ett realistiskt alternativ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja ATK-bindning, R12, FR14 eller raider 12 2.0? Samt fjäderförspänningens påverkan på retention och åkkänsla?
Tillbaka
Topp