Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
välja rätt längd för twin tip skidor till barn? Längd twintip barnskidor, samma som barnet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peppo84" data-source="post: 1310307" data-attributes="member: 179483"><p>Jag var lite i samma sits med min 7-åring förra säsongen. Vi hade hyrt prylar i ett par säsonger och han skulle få sina första egna skidor. Helst skulle de ju vara coola osv.</p><p>Det blev ett par K2 Juvy i 129 cm längd, han själv var runt 130 cm.</p><p></p><p>Jag var lite orolig att det skulle bli en stor omställning med lite längre skidor än han var van vid men det blev snarare tvärtom. Gick skitbra från dag 1 och han ville inte åka på några andra skidor. </p><p></p><p>Sen är det ju individuellt och många faktorer spelar väl in så klart, men de funkade riktigt bra för honom åtminstone.</p><p>Jag vet att tomten kommer med ett par nya lagg åt honom i år, men jag tror Juvy kommer användas en del även den här säsongen.</p><p></p><p>K2 Juvy finns i 119 längd och brukar gå att hitta både beggat men även på reor för rimlig peng.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peppo84, post: 1310307, member: 179483"] Jag var lite i samma sits med min 7-åring förra säsongen. Vi hade hyrt prylar i ett par säsonger och han skulle få sina första egna skidor. Helst skulle de ju vara coola osv. Det blev ett par K2 Juvy i 129 cm längd, han själv var runt 130 cm. Jag var lite orolig att det skulle bli en stor omställning med lite längre skidor än han var van vid men det blev snarare tvärtom. Gick skitbra från dag 1 och han ville inte åka på några andra skidor. Sen är det ju individuellt och många faktorer spelar väl in så klart, men de funkade riktigt bra för honom åtminstone. Jag vet att tomten kommer med ett par nya lagg åt honom i år, men jag tror Juvy kommer användas en del även den här säsongen. K2 Juvy finns i 119 längd och brukar gå att hitta både beggat men även på reor för rimlig peng. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
välja rätt längd för twin tip skidor till barn? Längd twintip barnskidor, samma som barnet?
Tillbaka
Topp