Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Välja rätt skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Implosion" data-source="post: 97827" data-attributes="member: 30623"><p>Ingen kan säga på rak arm vilken skida du ska ha, för detta är väldigt individuellt.</p><p>Själv är jag 183 cm, 85 kg och åker på 168 cm långa twintipskidor, och tycker det funkar alldeles förträffligt.</p><p>Jag åker ofta stenhårt i pist, mycket park och lite offpist.</p><p>Jag har dessutom en agressiv åkstil, och detta i samband med min vikt begränsar antalet skidor avsevärt för mig.</p><p></p><p>Just det här med att ha en pistskida som funkar bra offpist kan bli lite krångligt, men det är beroende på hur pass mycket/hårt du kör offpist.</p><p></p><p>Det är ju ingen höjdare att ha ett par lagg som är breda som snowboards när man vill carva i stenhård pist.</p><p></p><p>En annan sak man bör lägga märke till är skidans svängradie.</p><p>Jag är barnsligt förtjust i skidor med snäv svängradie, dvs under 16 meter.</p><p></p><p>En underbar skida som jag varmt kan rekommendera är Dynastar Candide, som tyvärr inte tillverkas längre, men man kan ju hitta begagnat.</p><p>1080:n funkar även den till det mesta, men är enligt mig en väldigt tråkig skida.</p><p>Den funkar förträffligt i hopp och pist, men saknar den där riktiga känslan.</p><p></p><p>Ännu en skida jag tycker verkar ruggigt bra är Scott P3 av 2005 års modell.</p><p>Den uppfyller mina krav för hur en skida ska vara.</p><p></p><p>Dock blir nästa inköp ett par Drake Boinay R för mig. :P</p><p></p><p>Lycka till med skidhandlandet, och jag hoppas du hittar något som passar dig!</p><p></p><p>// Jonas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Implosion, post: 97827, member: 30623"] Ingen kan säga på rak arm vilken skida du ska ha, för detta är väldigt individuellt. Själv är jag 183 cm, 85 kg och åker på 168 cm långa twintipskidor, och tycker det funkar alldeles förträffligt. Jag åker ofta stenhårt i pist, mycket park och lite offpist. Jag har dessutom en agressiv åkstil, och detta i samband med min vikt begränsar antalet skidor avsevärt för mig. Just det här med att ha en pistskida som funkar bra offpist kan bli lite krångligt, men det är beroende på hur pass mycket/hårt du kör offpist. Det är ju ingen höjdare att ha ett par lagg som är breda som snowboards när man vill carva i stenhård pist. En annan sak man bör lägga märke till är skidans svängradie. Jag är barnsligt förtjust i skidor med snäv svängradie, dvs under 16 meter. En underbar skida som jag varmt kan rekommendera är Dynastar Candide, som tyvärr inte tillverkas längre, men man kan ju hitta begagnat. 1080:n funkar även den till det mesta, men är enligt mig en väldigt tråkig skida. Den funkar förträffligt i hopp och pist, men saknar den där riktiga känslan. Ännu en skida jag tycker verkar ruggigt bra är Scott P3 av 2005 års modell. Den uppfyller mina krav för hur en skida ska vara. Dock blir nästa inköp ett par Drake Boinay R för mig. :P Lycka till med skidhandlandet, och jag hoppas du hittar något som passar dig! // Jonas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Välja rätt skidor
Tillbaka
Topp