Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Välja rätt snowboard medelgod åkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rare" data-source="post: 1201164" data-attributes="member: 168402"><p>Vad har du för bräda samt längd på den i dagsläget, och vad är du nöjd/besviken över med den? Är du en teknisk åkare som carvear över hela berget, eller är du en surfig åkare? Och den förbjudna frågan kring vikt.</p><p></p><p>Som i föregående inlägg är jag lite av en förespråkare kring magnetraction, du kanske inte får den där knivskarpa känslan som med en nyslipad "rak" bräda, men den kommer bita och behålla känslan av kontroll bättre även på isigare underlag.</p><p></p><p>generellt skulle jag kollat runt bland kompisar, testat deras brädor för att se vad som är skillnad.</p><p></p><p>Jag har en kompis som körde min gamla mjuka, kortare parkbräda utan kanter de första 2 åren, och gick sedan över till en längre "mellanstyv" c2-bräda efter att testat min Lib tech banana.</p><p></p><p>Han testade även med min Lib tech travis rice, men klarade inte av den (för styv).</p><p></p><p>Try before buy är nog mitt bästa tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rare, post: 1201164, member: 168402"] Vad har du för bräda samt längd på den i dagsläget, och vad är du nöjd/besviken över med den? Är du en teknisk åkare som carvear över hela berget, eller är du en surfig åkare? Och den förbjudna frågan kring vikt. Som i föregående inlägg är jag lite av en förespråkare kring magnetraction, du kanske inte får den där knivskarpa känslan som med en nyslipad "rak" bräda, men den kommer bita och behålla känslan av kontroll bättre även på isigare underlag. generellt skulle jag kollat runt bland kompisar, testat deras brädor för att se vad som är skillnad. Jag har en kompis som körde min gamla mjuka, kortare parkbräda utan kanter de första 2 åren, och gick sedan över till en längre "mellanstyv" c2-bräda efter att testat min Lib tech banana. Han testade även med min Lib tech travis rice, men klarade inte av den (för styv). Try before buy är nog mitt bästa tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Välja rätt snowboard medelgod åkare
Tillbaka
Topp