Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja skida för en fartglad snubbe!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cruff" data-source="post: 292534" data-attributes="member: 42573"><p>Till och börja med vill jag bara säga att jag försökt skriva det här inlägget så utförligt som bara möjligt! Om ni anser att den saknas information för att ge en rättvis bedömning tveka att inte säga till, så kommer jag försöka ge ett svar. </p><p>Tack på förhand för alla som tar sig tid för tipsa mig!</p><p></p><p>Info om mig</p><p><strong>Vikt</strong>: 95 kg</p><p><strong>Längd</strong>: 190 cm</p><p><strong>Åkstil</strong>: Rätt så aggressiv som tar ordenligt svängar.</p><p><strong>Nivå</strong>: Medelbra+, vill utveckla mig.</p><p><strong>Val åkning</strong>: 10% offpist, 60% pist 30% park. Anledningen till den stora parkprocenten är jag åker rätt så mycket i lokala backar.</p><p><strong>prisklass</strong>: Runt 5000 kr, kan tänka lägga till någon tusing om det verkar vara en riktigt bra skida.</p><p></p><p></p><p>Har tidigare åkt på Metron 8 atomic (-06) 182 cm som tyvärr visade sig ha produktionsfel och har därför fått ett presenetkort på dess värde (4200 kr). För mer info: <a href="http://www.sportsgearguide.com/scripts2005/Skimoreinfo.asp?ID=916&Brand=Atomic&Name=Metron" target="_blank">http://www.sportsgearguide.com/scripts2005/Skimoreinfo.asp?ID=916&Brand=Atomic&Name=Metron</a></p><p></p><p>Älskar verkligen dessa skidor, går som tåget och sviker mig aldrig när man ligger och trycker över den svenska isiga pisten. Söker däför ett par styva allroundskidor som gärna är lite bredare så de flyter om man får för sig att ta en sväng utanför pisten. Ett plus om skidan är twintip, men absolut inget krav. Svängradien ska gärna ligga runt 16 m. </p><p>Sist men kanske absolut viktigast är att den tål lite stryk, många av mina tidigare skidor är inte klarat av min vikt.</p><p></p><p>Åter igen tack till alla som orkat läsa allt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cruff, post: 292534, member: 42573"] Till och börja med vill jag bara säga att jag försökt skriva det här inlägget så utförligt som bara möjligt! Om ni anser att den saknas information för att ge en rättvis bedömning tveka att inte säga till, så kommer jag försöka ge ett svar. Tack på förhand för alla som tar sig tid för tipsa mig! Info om mig [b]Vikt[/b]: 95 kg [b]Längd[/b]: 190 cm [b]Åkstil[/b]: Rätt så aggressiv som tar ordenligt svängar. [b]Nivå[/b]: Medelbra+, vill utveckla mig. [b]Val åkning[/b]: 10% offpist, 60% pist 30% park. Anledningen till den stora parkprocenten är jag åker rätt så mycket i lokala backar. [b]prisklass[/b]: Runt 5000 kr, kan tänka lägga till någon tusing om det verkar vara en riktigt bra skida. Har tidigare åkt på Metron 8 atomic (-06) 182 cm som tyvärr visade sig ha produktionsfel och har därför fått ett presenetkort på dess värde (4200 kr). För mer info: [URL]http://www.sportsgearguide.com/scripts2005/Skimoreinfo.asp?ID=916&Brand=Atomic&Name=Metron[/URL] Älskar verkligen dessa skidor, går som tåget och sviker mig aldrig när man ligger och trycker över den svenska isiga pisten. Söker däför ett par styva allroundskidor som gärna är lite bredare så de flyter om man får för sig att ta en sväng utanför pisten. Ett plus om skidan är twintip, men absolut inget krav. Svängradien ska gärna ligga runt 16 m. Sist men kanske absolut viktigast är att den tål lite stryk, många av mina tidigare skidor är inte klarat av min vikt. Åter igen tack till alla som orkat läsa allt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja skida för en fartglad snubbe!
Tillbaka
Topp