Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja skida för en fartglad snubbe!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Monis" data-source="post: 293874" data-attributes="member: 58784"><p>du är en stor man, dina 95 kg är en del och om du ens ska ha snudd på flyt måste du ha rätt breda skidor, men om du vill ligga och smiska pist så kommer de flesta breda skidor att svika, finns breda skidor som smiskar pist riktigt hårt men det är långt ifrån alla... Visst allaround skidorna big trouble och mojo90 fungerar i pist men om du kör aggresivt och vill ha isgrepp kommer de svika. Om du inte landar baklänges så klarar du dig utan twintip, i sånna fall har jag en rekomendation, Völkl Ac4 med ca 85mm midja, (bättre än 65), Jag testade den och tyckte den piska på rätt bra, det var inte de bästa förhållandena så jag är inte 100% säker men jag fick intrycket att det är en potent skida. Någon puderplanka är det inte men som jag sa, bättre än 65 mm. Annars har du här 2 st allaround skidor som överraskar och står ut. Extrem Patriot och Scott Mission som liknar varandra väldigt mycket. Extrem Patriot 140/92/126, lite fetare men ändå inte superfet men tar sig an pisten mycket bra läs recensionen av Fredrik Sandström som förresten är en mycket bra skidåkare ( <a href="https://www.freeride.se/review/view.php?id=3603" target="_blank">https://www.freeride.se/review/view.php?id=3603</a> ). Missionen har jag åkt på under en dag i både hårdpist, isig offpist och puder i skogen. Den blev jag mycket överraskad av, på ett positivt sätt. Jag trodde det var ett par vanliga allaround plank som gör sig hyffsat i pisten så jag tänkte att jag tar en mescarvingsväng men så fel jag hade, var inte beredd på att denna skida skulle skära som in *******. Hade mycket roligt på denna skida, mycket bra skär i pisten! Isgreppet fick jag inte testa då det inte fanns någon is i pisten. I skogen var den mycket lätthanterlig runt träden. 183cm 130/90/116 r15.90m. Någon utav dessa skidor i en längre längd tror jag skulle passa dig. Men när jag tänker närmare så åker du inte så mycket offpist men om du vill flyta lite i den offpist som du åker och prioriterar det så är dessa skidor bra.</p><p></p><p>Snälla halshugg/verbalt misshandla mig inte nu för att jag rekomenderade dessa skidor(a)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Monis, post: 293874, member: 58784"] du är en stor man, dina 95 kg är en del och om du ens ska ha snudd på flyt måste du ha rätt breda skidor, men om du vill ligga och smiska pist så kommer de flesta breda skidor att svika, finns breda skidor som smiskar pist riktigt hårt men det är långt ifrån alla... Visst allaround skidorna big trouble och mojo90 fungerar i pist men om du kör aggresivt och vill ha isgrepp kommer de svika. Om du inte landar baklänges så klarar du dig utan twintip, i sånna fall har jag en rekomendation, Völkl Ac4 med ca 85mm midja, (bättre än 65), Jag testade den och tyckte den piska på rätt bra, det var inte de bästa förhållandena så jag är inte 100% säker men jag fick intrycket att det är en potent skida. Någon puderplanka är det inte men som jag sa, bättre än 65 mm. Annars har du här 2 st allaround skidor som överraskar och står ut. Extrem Patriot och Scott Mission som liknar varandra väldigt mycket. Extrem Patriot 140/92/126, lite fetare men ändå inte superfet men tar sig an pisten mycket bra läs recensionen av Fredrik Sandström som förresten är en mycket bra skidåkare ( [URL]https://www.freeride.se/review/view.php?id=3603[/URL] ). Missionen har jag åkt på under en dag i både hårdpist, isig offpist och puder i skogen. Den blev jag mycket överraskad av, på ett positivt sätt. Jag trodde det var ett par vanliga allaround plank som gör sig hyffsat i pisten så jag tänkte att jag tar en mescarvingsväng men så fel jag hade, var inte beredd på att denna skida skulle skära som in *******. Hade mycket roligt på denna skida, mycket bra skär i pisten! Isgreppet fick jag inte testa då det inte fanns någon is i pisten. I skogen var den mycket lätthanterlig runt träden. 183cm 130/90/116 r15.90m. Någon utav dessa skidor i en längre längd tror jag skulle passa dig. Men när jag tänker närmare så åker du inte så mycket offpist men om du vill flyta lite i den offpist som du åker och prioriterar det så är dessa skidor bra. Snälla halshugg/verbalt misshandla mig inte nu för att jag rekomenderade dessa skidor(a) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Välja skida för en fartglad snubbe!
Tillbaka
Topp