Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väljer jag för kort skida(Gotama 06)?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 283549" data-attributes="member: 59533"><p>Kör på Gotama 07 190, också här i Whistler. Kan säga att jag inte är en jättevan skidåkare då brädan hellre tas fram på puderdagarna men har fått några bra dagar med skidorna. Tycker inte längden i sig känns farlig alls. Sedan krävs det ganska bra fart för att få upp skidorna på skär. I ärlighetens namn är Whistler mest skogsåkning eller kortare åk i bowls. Så skulle faktiskt tro att du skulle klara dig på 183orna. Men med tanke på dina mått känns inituitivt 190 mest rätt. Den är inte "bökiga" på något sätt utan uppfattas av mig som ganska smidiga. Men åter igen. Vi är i Whistler och vill kunna köra skogsåket khyber från peaken och då krävs att man ska kunna kasta runt skidorna lätt. 183 har tillräcklig bärighet och blir nog rätt för dig trots allt. Någon annan som säger emot?</p><p>I alperna hade jag sagt 190 direkt....</p><p>Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 283549, member: 59533"] Kör på Gotama 07 190, också här i Whistler. Kan säga att jag inte är en jättevan skidåkare då brädan hellre tas fram på puderdagarna men har fått några bra dagar med skidorna. Tycker inte längden i sig känns farlig alls. Sedan krävs det ganska bra fart för att få upp skidorna på skär. I ärlighetens namn är Whistler mest skogsåkning eller kortare åk i bowls. Så skulle faktiskt tro att du skulle klara dig på 183orna. Men med tanke på dina mått känns inituitivt 190 mest rätt. Den är inte "bökiga" på något sätt utan uppfattas av mig som ganska smidiga. Men åter igen. Vi är i Whistler och vill kunna köra skogsåket khyber från peaken och då krävs att man ska kunna kasta runt skidorna lätt. 183 har tillräcklig bärighet och blir nog rätt för dig trots allt. Någon annan som säger emot? I alperna hade jag sagt 190 direkt.... Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väljer jag för kort skida(Gotama 06)?
Tillbaka
Topp