Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
valla brädan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1080046" data-attributes="member: 59050"><p>"Kör du på dåligt belag en längre tid så riskerar du att bränna belaget och då måste du lämna in brädan på en planslipning."</p><p></p><p>Det här är absolut inte sannt! Kör du på dåligt belag på längre tid så blir belaget kanske ännu sämre, så det menar att där finns ännu färre valla. Men då måste du bara valla brädan igen, om du vill. Lämna inte bräda på en planslipning så lätt! Efter planslipningen är det ett satans hårt jobb att valla och valla och valla och valla belaget igen, innan brädan börjar glida lika bra som före planslipningen.</p><p></p><p>Jag har sysslat med längdskidor ca. 40 år nu, med brädor ca. 25 år.</p><p></p><p>Mitt svar: du kan valla brädan, om du tänker att du behöver att valla den. Jag känner några äldre gubbar som vallar sina brädor varje vecka. Och jag känner också många yngre killar som jobbar som snowboardinstruktörer, är mycket duktiga åkare, och vallar aldrig sina brädor. Jag vet även några äldre Finska proffs brädåkare som har aldrig vallat sina brädor, aldrig!</p><p></p><p>P.S. Jag vallar min bråda och alpint skidor ca. en gång om året, och normalt just före Alpresan. Om brädan är väl vallat, den glider litet bättre på torrt kallt snö. Längskidor vallar jag litet oftare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1080046, member: 59050"] "Kör du på dåligt belag en längre tid så riskerar du att bränna belaget och då måste du lämna in brädan på en planslipning." Det här är absolut inte sannt! Kör du på dåligt belag på längre tid så blir belaget kanske ännu sämre, så det menar att där finns ännu färre valla. Men då måste du bara valla brädan igen, om du vill. Lämna inte bräda på en planslipning så lätt! Efter planslipningen är det ett satans hårt jobb att valla och valla och valla och valla belaget igen, innan brädan börjar glida lika bra som före planslipningen. Jag har sysslat med längdskidor ca. 40 år nu, med brädor ca. 25 år. Mitt svar: du kan valla brädan, om du tänker att du behöver att valla den. Jag känner några äldre gubbar som vallar sina brädor varje vecka. Och jag känner också många yngre killar som jobbar som snowboardinstruktörer, är mycket duktiga åkare, och vallar aldrig sina brädor. Jag vet även några äldre Finska proffs brädåkare som har aldrig vallat sina brädor, aldrig! P.S. Jag vallar min bråda och alpint skidor ca. en gång om året, och normalt just före Alpresan. Om brädan är väl vallat, den glider litet bättre på torrt kallt snö. Längskidor vallar jag litet oftare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
valla brädan?
Tillbaka
Topp