Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
valla brädan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1080287" data-attributes="member: 59050"><p>Lättare att valla! Hur är det lättare?</p><p></p><p>Jag måste nog säga, att jag har vallat också tävlinglängdskidor ca. 30 år. Och jag vallar visst skidor och brädor ännu, när det bara behövs. Jag orkar inte valla, om det inte behövs! För Cristian Laurila kan jag rekommendera: <a href="http://www.vauhti.fi/fi/tuotteet/:action/viewitem/main_category/76/search_category/76/productid/262" target="_blank">http://www.vauhti.fi/fi/tuotteet/:action/viewitem/main_category/76/search_category/76/productid/262</a></p><p></p><p>Jag har åkt längskidor ca. 4 veckor nu (sedan slutet av Oktober) på en bana gjort av konst snö. För snön är mycket smutsig, är det ingen mening att valla skidor. Vallan tar mycket mer smuts och allt skit än ovallat belag. Mycket viktigare är putsa belaget efter varje träning, och den där clean&glide funkar mycket mycket väl! Och samma sak när man åker på vårtiden.(ta allt valla bort av belaget!)</p><p></p><p>Cristian, inte orkar jag åka/köra så hemskt mycket nuförtiden. Ca. 500-700 km med längdskidor, 3-4 veckor på Alperna med bräda eller skidor och några veckosluten här på lilla hemmabackar. (på jullovet först 5 dagar i Gressoney, sen 5 dagar i Chamonix, på sportlovet kanske en vecka i St.Anton, på påsklovet til Lyngen, var redan en vecka i Hintertux på höstlovet)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1080287, member: 59050"] Lättare att valla! Hur är det lättare? Jag måste nog säga, att jag har vallat också tävlinglängdskidor ca. 30 år. Och jag vallar visst skidor och brädor ännu, när det bara behövs. Jag orkar inte valla, om det inte behövs! För Cristian Laurila kan jag rekommendera: [URL]http://www.vauhti.fi/fi/tuotteet/:action/viewitem/main_category/76/search_category/76/productid/262[/URL] Jag har åkt längskidor ca. 4 veckor nu (sedan slutet av Oktober) på en bana gjort av konst snö. För snön är mycket smutsig, är det ingen mening att valla skidor. Vallan tar mycket mer smuts och allt skit än ovallat belag. Mycket viktigare är putsa belaget efter varje träning, och den där clean&glide funkar mycket mycket väl! Och samma sak när man åker på vårtiden.(ta allt valla bort av belaget!) Cristian, inte orkar jag åka/köra så hemskt mycket nuförtiden. Ca. 500-700 km med längdskidor, 3-4 veckor på Alperna med bräda eller skidor och några veckosluten här på lilla hemmabackar. (på jullovet först 5 dagar i Gressoney, sen 5 dagar i Chamonix, på sportlovet kanske en vecka i St.Anton, på påsklovet til Lyngen, var redan en vecka i Hintertux på höstlovet) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
valla brädan?
Tillbaka
Topp