Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Valla brädan..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nordgren" data-source="post: 137218" data-attributes="member: 44831"><p>Det är alltid bra med en nyvallad och fin bräda. Så om du orkar så bör du valla den tycker jag. Funkar säkert att köra den som den är men det blir alltid bättre om du vallar den med rätt temperaturvalla och så.</p><p></p><p>Knyck morsans gamla strykjärn (helst inget ångstrykjärn! Finns även vallastrykjärn, men de är dyra. Själv har jag ett resestrykjärn som funkar kanon.) och smält vallan på strykjärnet och droppa ner vallan över brädan. När du känner dig nöjd börjar du stryka ut vallan på belaget med strykjärnet. Se till att inte ha för hög värme! Det ska precis smälta och INTE ryka om det. Hål strykjärnet i rörelse hela tiden.</p><p>När du har strukit ut vallan jämnt och fint över hela belaget är det dags att cikla bort vallan, gör det noga och se till att få bort allt du kan med cikeln.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nordgren, post: 137218, member: 44831"] Det är alltid bra med en nyvallad och fin bräda. Så om du orkar så bör du valla den tycker jag. Funkar säkert att köra den som den är men det blir alltid bättre om du vallar den med rätt temperaturvalla och så. Knyck morsans gamla strykjärn (helst inget ångstrykjärn! Finns även vallastrykjärn, men de är dyra. Själv har jag ett resestrykjärn som funkar kanon.) och smält vallan på strykjärnet och droppa ner vallan över brädan. När du känner dig nöjd börjar du stryka ut vallan på belaget med strykjärnet. Se till att inte ha för hög värme! Det ska precis smälta och INTE ryka om det. Hål strykjärnet i rörelse hela tiden. När du har strukit ut vallan jämnt och fint över hela belaget är det dags att cikla bort vallan, gör det noga och se till att få bort allt du kan med cikeln. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Valla brädan..
Tillbaka
Topp