Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Valla första gången??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 85651" data-attributes="member: 13863"><p>Bäste Noljas! Det här med färger är busenkelt! Varm färg för varmt väder, kall färg för kallt väder. Detta gäller valla! När det gäller dricka är principen tvärtom, dvs kallt ute, varm färg på vätskan - varmt ute, kall färg på vätskan. Som du förstår är det extremt viktigt att inte blanda ihop dessa principer vilket kan leda till dåligt glid på många sätt. Och när det gäller såväl mörka vallor som mörka vätskor fungerar de bra i alla väder. Personligen undviker jag såväl transparenta vallor som genomskinliga vätskor eftersom man då inte har en aning om vilka effekterna blir...</p><p></p><p>Trevlig helg! / MM</p><p></p><p>PS! När det gäller vallor står det på förpackningen vad de är avsedda för. Man klarar sig utmärkt med tre olika. En för plusgrader (mjuk), en för -1 till -10 (ungefär) och en för kallt (från -10 och kallare). För nöjesåkning ser jag inget skäl till att köpa de dyraste vallorna (som kan kosta flera hundra per vallning!!!) utan normalförpackningar omkring 70 - 100 kr brukat fungera bra! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 85651, member: 13863"] Bäste Noljas! Det här med färger är busenkelt! Varm färg för varmt väder, kall färg för kallt väder. Detta gäller valla! När det gäller dricka är principen tvärtom, dvs kallt ute, varm färg på vätskan - varmt ute, kall färg på vätskan. Som du förstår är det extremt viktigt att inte blanda ihop dessa principer vilket kan leda till dåligt glid på många sätt. Och när det gäller såväl mörka vallor som mörka vätskor fungerar de bra i alla väder. Personligen undviker jag såväl transparenta vallor som genomskinliga vätskor eftersom man då inte har en aning om vilka effekterna blir... Trevlig helg! / MM PS! När det gäller vallor står det på förpackningen vad de är avsedda för. Man klarar sig utmärkt med tre olika. En för plusgrader (mjuk), en för -1 till -10 (ungefär) och en för kallt (från -10 och kallare). För nöjesåkning ser jag inget skäl till att köpa de dyraste vallorna (som kan kosta flera hundra per vallning!!!) utan normalförpackningar omkring 70 - 100 kr brukat fungera bra! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Valla första gången??
Tillbaka
Topp