Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Valla första gången??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knolpak" data-source="post: 85656"><p>Hade jag varit i din situation hade jag köpt följande: 1kg valla (hellst 1kg varm och 1kg kall), ett vallajärn (fungerar väldigt bra med strykjärn också, men vallajärn är klart bekvämare), en sickel (denna slipar du sedan 1000ggr genom att dra en vass kniv på kanten), och en borste (rotorborste är att föredra men kostar därefter.</p><p></p><p>Kör du på det enklaste här (1kg valla, sickel och vanlig borste) kommer du undan med under 400kr. Tar du det dyrare alternativet landar du på ca 1500kr. Detta pris varierar dock enormt. Men det kan faktiskt vara värt det eftersom du kan ha dessa prylar länge.</p><p></p><p>Mätta skidorna med mjuk valla typ 5 gånger när du får dom. Lägg sen på en varm valla och sickla inte bort den. Några dagar innan du ska åka så sicklar du bort vallan och värmer in en varm valla (det lär inte bli kallt när första snön kommer) och sickla och borsta snyggt.</p><p></p><p>Kanske överdriver lite ibland. Men jag är extremt kinkig när det gäller valla. Förra säsongen vallade jag min bräda före varje dag med 2-3 lager racingvalla hemmablandat efter väder. Och resultatet har aldrig blivit sämre än skitbra.</p><p></p><p>Du får igen det när du säljer skidorna...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knolpak, post: 85656"] Hade jag varit i din situation hade jag köpt följande: 1kg valla (hellst 1kg varm och 1kg kall), ett vallajärn (fungerar väldigt bra med strykjärn också, men vallajärn är klart bekvämare), en sickel (denna slipar du sedan 1000ggr genom att dra en vass kniv på kanten), och en borste (rotorborste är att föredra men kostar därefter. Kör du på det enklaste här (1kg valla, sickel och vanlig borste) kommer du undan med under 400kr. Tar du det dyrare alternativet landar du på ca 1500kr. Detta pris varierar dock enormt. Men det kan faktiskt vara värt det eftersom du kan ha dessa prylar länge. Mätta skidorna med mjuk valla typ 5 gånger när du får dom. Lägg sen på en varm valla och sickla inte bort den. Några dagar innan du ska åka så sicklar du bort vallan och värmer in en varm valla (det lär inte bli kallt när första snön kommer) och sickla och borsta snyggt. Kanske överdriver lite ibland. Men jag är extremt kinkig när det gäller valla. Förra säsongen vallade jag min bräda före varje dag med 2-3 lager racingvalla hemmablandat efter väder. Och resultatet har aldrig blivit sämre än skitbra. Du får igen det när du säljer skidorna... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Valla första gången??
Tillbaka
Topp