Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Valla, hur ofta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1273544" data-attributes="member: 161297"><p>Sen tycker jag att det är skillnad på sickelrester från olika vallor också. Den valla jag använde tidigare, Hertel, gav ganska feta rester som kändes som stearin ungefär och kletade av sig. Köksgolvet kunde vara som en hockeyrink i flera dagar efteråt. Jättepopulärt hos fru pd. Den valla jag använder nu, Nanox, ger sickelrester som mera påminner om papper och känns torrare. Mycket lättare att hantera. Den har även den trevliga egenskapen att den skall sicklas av inom ett par minuter medan den fortfarande är lite varm, annars blir den stenhård, så processen går ganska snabbt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1273544, member: 161297"] Sen tycker jag att det är skillnad på sickelrester från olika vallor också. Den valla jag använde tidigare, Hertel, gav ganska feta rester som kändes som stearin ungefär och kletade av sig. Köksgolvet kunde vara som en hockeyrink i flera dagar efteråt. Jättepopulärt hos fru pd. Den valla jag använder nu, Nanox, ger sickelrester som mera påminner om papper och känns torrare. Mycket lättare att hantera. Den har även den trevliga egenskapen att den skall sicklas av inom ett par minuter medan den fortfarande är lite varm, annars blir den stenhård, så processen går ganska snabbt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Valla, hur ofta?
Tillbaka
Topp