Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Valla ny snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 219218" data-attributes="member: 12152"><p>Eftersom det går åt betydligt mer valla på en snowboard eller på ett par alpinskidor samtidigt som maximalt glid inte är lika kritiskt som i längdåkning brukar man använda större bitar och/eller en billigare sort. Men känner du att du utan vidare kan pulvra på med ett par hundra spänn i längdanpassad flourvalla är det bara att göra det. Det finns alpinanpassade produkter som säger sig vara mer nötningsbeständiga, men jag har inte märkt någon direkt skillnad.</p><p></p><p>För regelbunden vallning (och oskadad ekonomi) rekommenderas att du köper ett stort block valla för medeltemperaturer. Skigo Glider Bigpack (violett) eller Briko Lab är två varianter. Jag gillar Skigo bättre i det fallet. Ett kg kostar ca 250kr, vilket ska jämföras med runt 100kr för 120g i småförpackningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 219218, member: 12152"] Eftersom det går åt betydligt mer valla på en snowboard eller på ett par alpinskidor samtidigt som maximalt glid inte är lika kritiskt som i längdåkning brukar man använda större bitar och/eller en billigare sort. Men känner du att du utan vidare kan pulvra på med ett par hundra spänn i längdanpassad flourvalla är det bara att göra det. Det finns alpinanpassade produkter som säger sig vara mer nötningsbeständiga, men jag har inte märkt någon direkt skillnad. För regelbunden vallning (och oskadad ekonomi) rekommenderas att du köper ett stort block valla för medeltemperaturer. Skigo Glider Bigpack (violett) eller Briko Lab är två varianter. Jag gillar Skigo bättre i det fallet. Ett kg kostar ca 250kr, vilket ska jämföras med runt 100kr för 120g i småförpackningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Valla ny snowboard
Tillbaka
Topp