Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Valla nya skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1139363" data-attributes="member: 166112"><p>Jag skulle valla dem själv. Är väldigt simpelt om man inte är jättepetig med glidet. Skulle lägga på minst ett lager glid för att belagen inte ska torka. Det kan man även tänka på att när man förvarar skidor över sommaren är det smart o lägga ett lager glidvalla som man inte siklar va förrens du tar fram dem de första på nästa säsong. Det gör att belagen inte torkar ut. </p><p></p><p>Ska man ha bästa glid så ska du ha olika vallor beroende på snöns temperatur. Är man inte jättenoga o vill bara göra det snabbt o smidigt borde det funka att lägga några lager med vanligt grundparrafin. Men att inte göra någonting med dem tycker jag låter dumt. De förkortar bara livslängden på skidorna och de lär inte prestera på topp. Vallan skydder ju belagen med till viss del. Vill du inte valla själv så lämna då åtminstånde in dem en gång per säsong eller oftare beroende på hur mycket du åker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1139363, member: 166112"] Jag skulle valla dem själv. Är väldigt simpelt om man inte är jättepetig med glidet. Skulle lägga på minst ett lager glid för att belagen inte ska torka. Det kan man även tänka på att när man förvarar skidor över sommaren är det smart o lägga ett lager glidvalla som man inte siklar va förrens du tar fram dem de första på nästa säsong. Det gör att belagen inte torkar ut. Ska man ha bästa glid så ska du ha olika vallor beroende på snöns temperatur. Är man inte jättenoga o vill bara göra det snabbt o smidigt borde det funka att lägga några lager med vanligt grundparrafin. Men att inte göra någonting med dem tycker jag låter dumt. De förkortar bara livslängden på skidorna och de lär inte prestera på topp. Vallan skydder ju belagen med till viss del. Vill du inte valla själv så lämna då åtminstånde in dem en gång per säsong eller oftare beroende på hur mycket du åker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Valla nya skidor?
Tillbaka
Topp