Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Valla skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SirTM" data-source="post: 1029279"><p>Nja, det är inte hela sanningen heller. För det första skiljer det grymt mycket mellan olika märken hur bra vallade de är från fabrik. Om vi jämför farsans Skilogic och mina Völkl så var det en ENORM skillnad! Völklskidorna var fina med en ok vallning medans skilogikskidorna var rent horribla. De fick t.o.m. åka en vända i slipen innan de fick valla.</p><p></p><p>För det andra är det så kallad maskinvalla på skidorna från fabrik och den kan inte förväntas hålla speciellt länge. Så om jag var du så skulle jag slänga på en skvätt valla, enligt guiden ovan om du gör det själv.</p><p></p><p>//Teo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SirTM, post: 1029279"] Nja, det är inte hela sanningen heller. För det första skiljer det grymt mycket mellan olika märken hur bra vallade de är från fabrik. Om vi jämför farsans Skilogic och mina Völkl så var det en ENORM skillnad! Völklskidorna var fina med en ok vallning medans skilogikskidorna var rent horribla. De fick t.o.m. åka en vända i slipen innan de fick valla. För det andra är det så kallad maskinvalla på skidorna från fabrik och den kan inte förväntas hålla speciellt länge. Så om jag var du så skulle jag slänga på en skvätt valla, enligt guiden ovan om du gör det själv. //Teo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Valla skidor
Tillbaka
Topp