Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Valla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ett_Hund" data-source="post: 484368" data-attributes="member: 55507"><p>Räcker med ett lager vax för rätt temperatur och en sickel +eventuellt en vallaborste men det är lite överkurs.</p><p> Skulle rekommendera att du knatar in i en vanlig sportaffär med hyfsad sortering på alpint/snowboard och frågar dem, känns rimligare än att pröjsa extra för märkesvalla på junken +att du måste komma upp i 400:- innan de bjuder på frakten.</p><p> Antingen köper du ett block standardfett som är lite so-so i alla lägen eller en blandlåda med 3 olika vax för skitkall/småkall/varm- snö och är nöjd med dig själv.</p><p> Jag utgår från att du redan har ett vallajärn/gammalt strykjärn utan ånga så du kan få vaxet på plats.</p><p> Swix har gjort och sålt valla för längdspåret och nedförsbacken sedan innan mamma och pappa hedenhös kom i puberteten så mitt tips är att slå en kik på deras sortiment om du är ute efter kvalitet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ett_Hund, post: 484368, member: 55507"] Räcker med ett lager vax för rätt temperatur och en sickel +eventuellt en vallaborste men det är lite överkurs. Skulle rekommendera att du knatar in i en vanlig sportaffär med hyfsad sortering på alpint/snowboard och frågar dem, känns rimligare än att pröjsa extra för märkesvalla på junken +att du måste komma upp i 400:- innan de bjuder på frakten. Antingen köper du ett block standardfett som är lite so-so i alla lägen eller en blandlåda med 3 olika vax för skitkall/småkall/varm- snö och är nöjd med dig själv. Jag utgår från att du redan har ett vallajärn/gammalt strykjärn utan ånga så du kan få vaxet på plats. Swix har gjort och sålt valla för längdspåret och nedförsbacken sedan innan mamma och pappa hedenhös kom i puberteten så mitt tips är att slå en kik på deras sortiment om du är ute efter kvalitet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Valla?
Tillbaka
Topp