Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
vallabord för snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 618097" data-attributes="member: 92637"><p>Jag tror Coldis menar på att man inte behöver göra det allt för krångligt. Det tar ju i runda slängar 5 minuter att rengöra, kasta på och jämna ut vallan och sedan 5 minuters skrapning 20 minuter senare. Jag kan inte motivera mig själv till att köpa ett vallabord att ha i min lägenhet som sedan skall dras fram, ställas upp och sedan rengöras för att inte få vallaflarn i hela lägenheten.</p><p></p><p>Jag har enkelt nog tagit två sopsäckar och sprättat upp dom samt tejpat ihop. Jag täcker köksgolvet med plasten och lägger sedan brädan upp och ner på bindningarna (kom ihåg att lossa lite på dom). Jag har inget problem med sicklandet men givetvis skulle det gå lättare om brädan satt fast ordentligt. Det enda som är lite drygt är skrapandet precis innan böjen vid nos/tail eftersom jag måste hålla ner brädan samtidigt som jag skrapar. Efter jag är klar viker jag ihop plasten och går ut och skakar av den. Sedan sätter jag ner alla grejer + plasten i en påse och ställer i förrådet.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 618097, member: 92637"] Jag tror Coldis menar på att man inte behöver göra det allt för krångligt. Det tar ju i runda slängar 5 minuter att rengöra, kasta på och jämna ut vallan och sedan 5 minuters skrapning 20 minuter senare. Jag kan inte motivera mig själv till att köpa ett vallabord att ha i min lägenhet som sedan skall dras fram, ställas upp och sedan rengöras för att inte få vallaflarn i hela lägenheten. Jag har enkelt nog tagit två sopsäckar och sprättat upp dom samt tejpat ihop. Jag täcker köksgolvet med plasten och lägger sedan brädan upp och ner på bindningarna (kom ihåg att lossa lite på dom). Jag har inget problem med sicklandet men givetvis skulle det gå lättare om brädan satt fast ordentligt. Det enda som är lite drygt är skrapandet precis innan böjen vid nos/tail eftersom jag måste hålla ner brädan samtidigt som jag skrapar. Efter jag är klar viker jag ihop plasten och går ut och skakar av den. Sedan sätter jag ner alla grejer + plasten i en påse och ställer i förrådet. Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
vallabord för snowboard
Tillbaka
Topp