Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
vallafråga, igen :D
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dunder" data-source="post: 64190" data-attributes="member: 27243"><p>jag är inte säker men det kan ju aldrig vara bra att brädan blir varm på ovansidan... meningen är ju att du bara ska smälta ut vallan, inte stå och gnugga in den i 20 minuter...</p><p></p><p>Själv anser jag att jag kommit till sinsikt vad det gäller sicklingen, efter att vallat 5 par längdskidor (i princip samma sak fast man hoppar över mitten) så insåg jag att man faktiskt får ett bättre resultat omman inte tar för mycket.</p><p></p><p>När jag vallade mina skidor förra året tog jag i för kung och fosterland, i år satsade jag mer på att dra flera gånger och inte så hårt. Mycket mer nöjd nu än vad jag var då!</p><p></p><p>Klart du kan skada belaget om du trycket ner kanten få sickeljärnet/isskrapan i det så detta bör du ju undvika... </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dunder, post: 64190, member: 27243"] jag är inte säker men det kan ju aldrig vara bra att brädan blir varm på ovansidan... meningen är ju att du bara ska smälta ut vallan, inte stå och gnugga in den i 20 minuter... Själv anser jag att jag kommit till sinsikt vad det gäller sicklingen, efter att vallat 5 par längdskidor (i princip samma sak fast man hoppar över mitten) så insåg jag att man faktiskt får ett bättre resultat omman inte tar för mycket. När jag vallade mina skidor förra året tog jag i för kung och fosterland, i år satsade jag mer på att dra flera gånger och inte så hårt. Mycket mer nöjd nu än vad jag var då! Klart du kan skada belaget om du trycket ner kanten få sickeljärnet/isskrapan i det så detta bör du ju undvika... Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
vallafråga, igen :D
Tillbaka
Topp