Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vallahjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dunder" data-source="post: 68355" data-attributes="member: 27243"><p>Jag kör först med en grundvalla sen väljer jag en hårdare valla för bättre glid.</p><p></p><p>smält vallan mot strykjärnet så att det droppar ut över brädan, stryk ut med strykjärnet. </p><p></p><p>du ska givetvis inte värma mer än nödvändigt, då detta kan skada belaget. Smält ut det över brädan och när det stelnat igen börjar du bearbeta ytan med sickeln.</p><p></p><p>Här är det lätt att man börjar ta i för mycket, vilket verkligen inte behövs.</p><p>Killarna i Mora satsar på att dra flera gånger med mindre kraft än tvärtom. </p><p></p><p>Sen det där med sickeln, antar att du köpte en metall? </p><p>De biter bra men jag föredrar plastsickel, vilket även du borde göra när du ska valla brädan. spelar inte så stor roll.</p><p></p><p>När jag vallar mina längdskidor så brukar jag upprepa dessa moment 3 ggr med varje valla. Därefter tar man fram borsten och avslutar jobbet.</p><p></p><p>Sammanfattning:</p><p>1. Droppa ut.</p><p> Smält till en jämn yta.</p><p> Sickla.</p><p>2. upprepa ovanstående vid behov.</p><p>3. När du är nöjd med ytan, borsta.</p><p></p><p>Det är inte så svårt bara man et hur man gör...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dunder, post: 68355, member: 27243"] Jag kör först med en grundvalla sen väljer jag en hårdare valla för bättre glid. smält vallan mot strykjärnet så att det droppar ut över brädan, stryk ut med strykjärnet. du ska givetvis inte värma mer än nödvändigt, då detta kan skada belaget. Smält ut det över brädan och när det stelnat igen börjar du bearbeta ytan med sickeln. Här är det lätt att man börjar ta i för mycket, vilket verkligen inte behövs. Killarna i Mora satsar på att dra flera gånger med mindre kraft än tvärtom. Sen det där med sickeln, antar att du köpte en metall? De biter bra men jag föredrar plastsickel, vilket även du borde göra när du ska valla brädan. spelar inte så stor roll. När jag vallar mina längdskidor så brukar jag upprepa dessa moment 3 ggr med varje valla. Därefter tar man fram borsten och avslutar jobbet. Sammanfattning: 1. Droppa ut. Smält till en jämn yta. Sickla. 2. upprepa ovanstående vid behov. 3. När du är nöjd med ytan, borsta. Det är inte så svårt bara man et hur man gör... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vallahjälp
Tillbaka
Topp