Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vallning av nya K2 Shreditor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1057810" data-attributes="member: 83225"><p>Allting är relativt. Mina gamla skidor vallades när de var nya 2-3 ggr och sen har jag nog inte vallat dem alls de senaste 2-3 åren. Jag kan inte säga att jag märkt av några fundamentala problem av det. Men det är som med allt, man kan vara jättenoga med sina saker och man kan vara jätteslarvig. Min erfarenhet säger att oftast kommer den som är jättenoggrann lägga väldigt mycket jobb medan den slarvige kanske ibland får en sak förstörd. Vad som är värt mest för en är ju så klart upp till en själv. Säkert blir belagen sämre av att inte vallas men hur mycket sämre i relation till jobbet och kostnaden att skaffa sig vallautrustning går nog att diskutera.</p><p></p><p>Det är som med en bil. Vissa skulle säga att du behöver tvätta och vaxa bilen minst en gång i veckan under vintern medan andra inte gör det en enda gång. Visst kommer den tvättade bilen att ha ett bättre lackskydd och se bättre ut men hur stor nytta har man av det? Kommer du få direkt mycket mer för den när du säljer? Alltid svårt att säga men i inget av fallen kommer den sämre skötta produkten att plötsligt implodera, även om torrt belag på sikt kan bli ett problem eller lackskador kan orsaka rost osv. Grunden är nog mest, hur länge tänker du ha prylarna?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1057810, member: 83225"] Allting är relativt. Mina gamla skidor vallades när de var nya 2-3 ggr och sen har jag nog inte vallat dem alls de senaste 2-3 åren. Jag kan inte säga att jag märkt av några fundamentala problem av det. Men det är som med allt, man kan vara jättenoga med sina saker och man kan vara jätteslarvig. Min erfarenhet säger att oftast kommer den som är jättenoggrann lägga väldigt mycket jobb medan den slarvige kanske ibland får en sak förstörd. Vad som är värt mest för en är ju så klart upp till en själv. Säkert blir belagen sämre av att inte vallas men hur mycket sämre i relation till jobbet och kostnaden att skaffa sig vallautrustning går nog att diskutera. Det är som med en bil. Vissa skulle säga att du behöver tvätta och vaxa bilen minst en gång i veckan under vintern medan andra inte gör det en enda gång. Visst kommer den tvättade bilen att ha ett bättre lackskydd och se bättre ut men hur stor nytta har man av det? Kommer du få direkt mycket mer för den när du säljer? Alltid svårt att säga men i inget av fallen kommer den sämre skötta produkten att plötsligt implodera, även om torrt belag på sikt kan bli ett problem eller lackskador kan orsaka rost osv. Grunden är nog mest, hur länge tänker du ha prylarna? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vallning av nya K2 Shreditor
Tillbaka
Topp