Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vallning av nya K2 Shreditor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1057818" data-attributes="member: 13863"><p>Som passionerad friåkare gör jag det enkelt för mig ...</p><p></p><p>1. Eftersom skidorna alltid är vallade och slipade från fabrik kör jag på dem direkt utan att varken valla eller slipa.</p><p>2. Beroende på hur de känns gör jag (eller gör jag inte) en kantslip efter någon dag och passar på att valla dem samtidigt. Är de riktigt usla kan det tänkas att jag lämnar in dem för planslip, men det behövs sällan (om man köper premiumskidor).</p><p>3. Därefter vallar jag och slipar jag dem efter behov vilket brukar innebära mellan 2-10 åkdagar beroende på underlag och snö. Hårt underlag sliter både på kanter och belag. Bottenlöst sliter mest på låren ... ;-)</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1057818, member: 13863"] Som passionerad friåkare gör jag det enkelt för mig ... 1. Eftersom skidorna alltid är vallade och slipade från fabrik kör jag på dem direkt utan att varken valla eller slipa. 2. Beroende på hur de känns gör jag (eller gör jag inte) en kantslip efter någon dag och passar på att valla dem samtidigt. Är de riktigt usla kan det tänkas att jag lämnar in dem för planslip, men det behövs sällan (om man köper premiumskidor). 3. Därefter vallar jag och slipar jag dem efter behov vilket brukar innebära mellan 2-10 åkdagar beroende på underlag och snö. Hårt underlag sliter både på kanter och belag. Bottenlöst sliter mest på låren ... ;-) /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vallning av nya K2 Shreditor
Tillbaka
Topp