Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vallning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 383569" data-attributes="member: 12644"><p>Själva vallan är som stearin. Sen använder man ett strykjärn att smälta vallan med och sen stryka med styrkjärnet på belaget så att vallan fördelas ut jämt och fint.</p><p></p><p>Gul är "standardvalla" eftersom den är mjuk, fet & fin och ser till att inte belaget torkar. Valla är en hel vetenskap och jag är inte tillräckligt seriös för att göra det ordentligt. Jag kör mest på lite gult i botten och ibland lite andra färger uppepå. Brukar inte va så jävla noga eftersom jag bara friåker på dom och inte bryr mig om dom är race-preppade eller bara glider ok.</p><p></p><p>Sen använder man en vanlig sån där fyrkantig isskrapa med reklam på som man får överallt. Den används för att skrapa bort överflödig valla, dvs. alla valla som går att skrapa bort. Då blir bara vallan kvar som har trängt in i belagets porer.</p><p></p><p>Läs allt i länken jag postade innan så fattar du.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 383569, member: 12644"] Själva vallan är som stearin. Sen använder man ett strykjärn att smälta vallan med och sen stryka med styrkjärnet på belaget så att vallan fördelas ut jämt och fint. Gul är "standardvalla" eftersom den är mjuk, fet & fin och ser till att inte belaget torkar. Valla är en hel vetenskap och jag är inte tillräckligt seriös för att göra det ordentligt. Jag kör mest på lite gult i botten och ibland lite andra färger uppepå. Brukar inte va så jävla noga eftersom jag bara friåker på dom och inte bryr mig om dom är race-preppade eller bara glider ok. Sen använder man en vanlig sån där fyrkantig isskrapa med reklam på som man får överallt. Den används för att skrapa bort överflödig valla, dvs. alla valla som går att skrapa bort. Då blir bara vallan kvar som har trängt in i belagets porer. Läs allt i länken jag postade innan så fattar du. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vallning
Tillbaka
Topp