Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valloire!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 53846" data-attributes="member: 13851"><p>Tjena </p><p>Jag var i Valloire på en dagsutflykt 1 a veckan i februari för 4 år sen.</p><p>Valloire delar liftsystem med Val Menier dit för övrigt Ving tar gäster. </p><p>Valloire är en trevligare litet äldre by med bykänsla till skillnad från Valmenier som är ännu en av franska lägenhetsbyar med ett antal fuskbyggda kåkar utslängda på en bergssluttning. </p><p>Min bedömning efter endast en dags skidåkning, vi bodde ej där, är att liftsystemet är ok. Vi letade offpist och vår guide hittade riktigt bra ospårat fast det inte snöat på lång tid.</p><p>En bergsrygg skiljer Valloire från Valmenier och på baksidan av den finns stora ytor med ganska snäll offpist att tillgå.</p><p>Vill man besöka en för svenskar okänd ort med inte allt för dramatisk skidåkning med litet folk och få puderjägare är nog det här ett bra val.</p><p>Möjlighet att via Orelle, mot ett litet tillägg på liftkortet,åka i Val Thorens är ju bra. Men efter en dag i hetsen där uppe längtar du tillbaka till lugnet i Mauriennedalen</p><p>Övriga orter i Mauriennedalen ingår eller ingick i samma liftkort.</p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 53846, member: 13851"] Tjena Jag var i Valloire på en dagsutflykt 1 a veckan i februari för 4 år sen. Valloire delar liftsystem med Val Menier dit för övrigt Ving tar gäster. Valloire är en trevligare litet äldre by med bykänsla till skillnad från Valmenier som är ännu en av franska lägenhetsbyar med ett antal fuskbyggda kåkar utslängda på en bergssluttning. Min bedömning efter endast en dags skidåkning, vi bodde ej där, är att liftsystemet är ok. Vi letade offpist och vår guide hittade riktigt bra ospårat fast det inte snöat på lång tid. En bergsrygg skiljer Valloire från Valmenier och på baksidan av den finns stora ytor med ganska snäll offpist att tillgå. Vill man besöka en för svenskar okänd ort med inte allt för dramatisk skidåkning med litet folk och få puderjägare är nog det här ett bra val. Möjlighet att via Orelle, mot ett litet tillägg på liftkortet,åka i Val Thorens är ju bra. Men efter en dag i hetsen där uppe längtar du tillbaka till lugnet i Mauriennedalen Övriga orter i Mauriennedalen ingår eller ingick i samma liftkort. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valloire!
Tillbaka
Topp