Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valtournenche eller Cervinia? Hyra bräda eller ta med?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1139381" data-attributes="member: 144594"><p>De senaste aren har de italienska biluthyrarna kravt all hogre deposition (har erfarenhet fran ett 30-tal hyrtillfallen under lika manga ar). Och ja, det kan vara uppat 1500 Euro eller mer.</p><p>En ny grej som hande senast forra aret var att de inte godkande mitt svenska bankkort eftersom det stod "debit" tryckt pa det. Trots att jag faktiskt hade bade kredit och tilrackligt med pengar pa det... Tvingades ta en billigare bil an den jag redan betalat for.</p><p>En vanlig grej ar att de erbjuder en dyr avgift som plockar ner depositionen till en lagre niva. Gissningsvis nagot de tjanar mycket pengar pa.</p><p></p><p>Detta sagt har jag aldrig haft andra problem med italiensk biluthyrning. Har alltid fatt tillbaka min deposition utan tjafs. De har inte varit lika petiga med sma nya skavanker i lacken etc som jag erfarit i Sverige. Men se till att inte dra pa dig fortkorning vid fartkameror eller trangselavgifter i stader etc, det haller de reda pa och jagar upp. Vilket jag forstar.</p><p></p><p>Lycka till i VT och Cervinia! Akningen ner mot VT ar fin och kanske battre for snowboard an de ganska flacka backarna ovanfor Cervinia sjalv. Och om ni hyr bil sa kan ni ju kora sjalv upp till C om ni vill och slipper svettiga skidbussen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1139381, member: 144594"] De senaste aren har de italienska biluthyrarna kravt all hogre deposition (har erfarenhet fran ett 30-tal hyrtillfallen under lika manga ar). Och ja, det kan vara uppat 1500 Euro eller mer. En ny grej som hande senast forra aret var att de inte godkande mitt svenska bankkort eftersom det stod "debit" tryckt pa det. Trots att jag faktiskt hade bade kredit och tilrackligt med pengar pa det... Tvingades ta en billigare bil an den jag redan betalat for. En vanlig grej ar att de erbjuder en dyr avgift som plockar ner depositionen till en lagre niva. Gissningsvis nagot de tjanar mycket pengar pa. Detta sagt har jag aldrig haft andra problem med italiensk biluthyrning. Har alltid fatt tillbaka min deposition utan tjafs. De har inte varit lika petiga med sma nya skavanker i lacken etc som jag erfarit i Sverige. Men se till att inte dra pa dig fortkorning vid fartkameror eller trangselavgifter i stader etc, det haller de reda pa och jagar upp. Vilket jag forstar. Lycka till i VT och Cervinia! Akningen ner mot VT ar fin och kanske battre for snowboard an de ganska flacka backarna ovanfor Cervinia sjalv. Och om ni hyr bil sa kan ni ju kora sjalv upp till C om ni vill och slipper svettiga skidbussen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valtournenche eller Cervinia? Hyra bräda eller ta med?
Tillbaka
Topp