Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vandringskängor - tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 999464" data-attributes="member: 74439"><p>Skalkängor fungerar lika som skaljackor på vintern. Om du fryser beror det på att du har för dåligt under!</p><p></p><p>Högt skaft är absolut inte onödigt även på helgturer, det beror snarare på var du går än hur länge du är ute.</p><p>Det är även mycket av en smakfråga, personligen föredrar jag höga skaft. Jag tycker att de ger ett mycket bättre vriststöd än låga kängor, och de ger ett bra skydd mot ris och sten när man går i ospårad terräng. Går man i huvudsak på breda stigar och spänger behövs inte detta skydd.</p><p>Det är alltså något man behöver prova ut själv, men det tar lång tid, flera år innan man vet vad man föredrar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 999464, member: 74439"] Skalkängor fungerar lika som skaljackor på vintern. Om du fryser beror det på att du har för dåligt under! Högt skaft är absolut inte onödigt även på helgturer, det beror snarare på var du går än hur länge du är ute. Det är även mycket av en smakfråga, personligen föredrar jag höga skaft. Jag tycker att de ger ett mycket bättre vriststöd än låga kängor, och de ger ett bra skydd mot ris och sten när man går i ospårad terräng. Går man i huvudsak på breda stigar och spänger behövs inte detta skydd. Det är alltså något man behöver prova ut själv, men det tar lång tid, flera år innan man vet vad man föredrar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vandringskängor - tips!
Tillbaka
Topp