Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vandringskängor - tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Shirk" data-source="post: 999591" data-attributes="member: 38224"><p>Syncro high är den bästa känga ja nånsin haft så den rekommenderas starkt. </p><p></p><p>Se till att inte snåla på storleken bara för du ska få in lite tjockare andralager för vinterdagar. Sommartid kan man alltid lägga in en sula om den blir lite stor med tunnare sockar. </p><p>Va noga med att vaxa in dom om du vill har fullt skydd mot väta. Finns ett vax för nubuck som gör att mockaytan bibehålls men ja kör vax för blanka skinn för det håller vätan bättre. </p><p>Eftersom det är en del pengar har jag blivit riktigt duktig på att lufta dom ett par ggr i månaden och tycker att det är riktigt trevligt att sitta å vaxa dom nån gång då och då.</p><p>Har fått tipset att inte förvara kängorna för torrt (typ kallvind) för tydligen kan de dra ihop sig något om de torkar ur. Har mina i lägenheten och de är väl den dyraste inredningsdetaljen jag har förutom laggen...</p><p>Sköter man sina Lunghags håller dom för evigt eftersom det inte är några problem att sula om dom!</p><p></p><p>God tur!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Shirk, post: 999591, member: 38224"] Syncro high är den bästa känga ja nånsin haft så den rekommenderas starkt. Se till att inte snåla på storleken bara för du ska få in lite tjockare andralager för vinterdagar. Sommartid kan man alltid lägga in en sula om den blir lite stor med tunnare sockar. Va noga med att vaxa in dom om du vill har fullt skydd mot väta. Finns ett vax för nubuck som gör att mockaytan bibehålls men ja kör vax för blanka skinn för det håller vätan bättre. Eftersom det är en del pengar har jag blivit riktigt duktig på att lufta dom ett par ggr i månaden och tycker att det är riktigt trevligt att sitta å vaxa dom nån gång då och då. Har fått tipset att inte förvara kängorna för torrt (typ kallvind) för tydligen kan de dra ihop sig något om de torkar ur. Har mina i lägenheten och de är väl den dyraste inredningsdetaljen jag har förutom laggen... Sköter man sina Lunghags håller dom för evigt eftersom det inte är några problem att sula om dom! God tur! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vandringskängor - tips!
Tillbaka
Topp