Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vanlig bindning eller turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 872121" data-attributes="member: 35223"><p>Hur långa turer ? jag förstår inte frågan. Känns som att direkt du ska gå 100 meter med skidorna på fötterna så är det trevligt med en turbindning. </p><p></p><p>Jag hade direkt köpt F12an. Halva vikten mot duken. Men det är ju jag det. </p><p></p><p>Väger du 100+ eller kör riktigt hårt, droppar höga klippor (+10 m) osv så kanske du ska ha en alpin-bindning annars ser jag ingen anledning att INTE köpa en turbindning så du har möjligheten att tura. Men visst om du tror att du kommer tura 300m under en säsong så är det ju inte riktigt motiverat. </p><p></p><p>Direkt du köper en turbindning så måste du ju även köpa hudar, annars är det ju ingen mening alls med det hela. </p><p></p><p>Glöm inte att det blir ännu roligare att tura med ett par dynafit :-P </p><p></p><p></p><p>Lycka till med ditt val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 872121, member: 35223"] Hur långa turer ? jag förstår inte frågan. Känns som att direkt du ska gå 100 meter med skidorna på fötterna så är det trevligt med en turbindning. Jag hade direkt köpt F12an. Halva vikten mot duken. Men det är ju jag det. Väger du 100+ eller kör riktigt hårt, droppar höga klippor (+10 m) osv så kanske du ska ha en alpin-bindning annars ser jag ingen anledning att INTE köpa en turbindning så du har möjligheten att tura. Men visst om du tror att du kommer tura 300m under en säsong så är det ju inte riktigt motiverat. Direkt du köper en turbindning så måste du ju även köpa hudar, annars är det ju ingen mening alls med det hela. Glöm inte att det blir ännu roligare att tura med ett par dynafit :-P Lycka till med ditt val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vanlig bindning eller turbindning
Tillbaka
Topp