Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vanliga problem i skidbacken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iLd0tt0re" data-source="post: 1238390" data-attributes="member: 121682"><p>Jag tycker inte att det finns något _riktigt_ bra sätt att transportera skidor på bilen.</p><p></p><p>Takboxen har problemet att man ofta måste kliva upp på tröskeln (inte kul i pjäxor) för att kunna lasta snyggt och även lastförankra. Det går såklart att bara kasta ner skidorna huller om buller men det känns inte så kul.</p><p></p><p>Det finns även skidhållare (typ som påsklämmor) som monteras på takräcket och som kan dras ut åt sidan för att underlätta. De är enkla att lasta men nackdelen är att skidorna blir utsatta för snö och smuts från vägen. Inbillar mig också att stöldrisken ökar. Samt större risk för vinande ljud i hög hastighet.</p><p></p><p>Så det kanske är en idé att kombinera dessa två koncepts fördelar och skippa nackdelarna?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iLd0tt0re, post: 1238390, member: 121682"] Jag tycker inte att det finns något _riktigt_ bra sätt att transportera skidor på bilen. Takboxen har problemet att man ofta måste kliva upp på tröskeln (inte kul i pjäxor) för att kunna lasta snyggt och även lastförankra. Det går såklart att bara kasta ner skidorna huller om buller men det känns inte så kul. Det finns även skidhållare (typ som påsklämmor) som monteras på takräcket och som kan dras ut åt sidan för att underlätta. De är enkla att lasta men nackdelen är att skidorna blir utsatta för snö och smuts från vägen. Inbillar mig också att stöldrisken ökar. Samt större risk för vinande ljud i hög hastighet. Så det kanske är en idé att kombinera dessa två koncepts fördelar och skippa nackdelarna? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vanliga problem i skidbacken
Tillbaka
Topp