Vans boots - liknande passform i olika modeller?
Har hittills kört med ett par Vans Hi Standard men nu när jag åkt lite och har betydligt bättre (och styvare) bräda och bindningar så är det tydligt att bootsen är den svaga punkten. Det märks liksom att responsen är lite sisådär. Dessutom tyckte jag redan tidigare att även om dom är sköna så har jag svårt att få till vettigt hälgrepp. Var tredje påtagning får jag till det bra med snörena men annars ....... nja.
Eftersom jag upplever att dom sitter kalasbra i övrigt och jag hittat rätt storlek etc. är jag lite inne på Vans Aura Pro alt. Infuse men då är frågan om passformen är ungefär samma? Olika källor säger delvis olika. Är det någon här som kanske gått från Hi Standard till någon av dom nämnda modellerna?
Eftersom jag upplever att dom sitter kalasbra i övrigt och jag hittat rätt storlek etc. är jag lite inne på Vans Aura Pro alt. Infuse men då är frågan om passformen är ungefär samma? Olika källor säger delvis olika. Är det någon här som kanske gått från Hi Standard till någon av dom nämnda modellerna?