Vans boots - liknande passform i olika modeller?

MKOL

Aktiv medlem
Har hittills kört med ett par Vans Hi Standard men nu när jag åkt lite och har betydligt bättre (och styvare) bräda och bindningar så är det tydligt att bootsen är den svaga punkten. Det märks liksom att responsen är lite sisådär. Dessutom tyckte jag redan tidigare att även om dom är sköna så har jag svårt att få till vettigt hälgrepp. Var tredje påtagning får jag till det bra med snörena men annars ....... nja.

Eftersom jag upplever att dom sitter kalasbra i övrigt och jag hittat rätt storlek etc. är jag lite inne på Vans Aura Pro alt. Infuse men då är frågan om passformen är ungefär samma? Olika källor säger delvis olika. Är det någon här som kanske gått från Hi Standard till någon av dom nämnda modellerna?

Tjena,

Jag var och testade ett par Vansdojor på brädkultur igår och upplevde precis som du att de satt bra och det gällde samtliga modeller jag testade. Minns tyvärr inte vilka det var...
Vad jag inte gillade med dem var ”skridskosnörningen”.

Däremot så fastnade jag stenhårt för ett par Nitro Thunder som satt som gjutna på mina fötter. Skriver detta från toppstugan i Romme och de känns lika najs efter en dags åkning som i butiken :). Är du från Stockholmstrakten så rekommenderar jag en tripp dit för att prova.
Personalen där är dessutom väldigt kunniga och jag fick väldigt bra hjälp och service.
De formgjuter dessutom gratis vid behov

Senast ändrad:
Haha, jag var där igår kväll också. Har en förmåga att alltid komma straxt innan stängning så snart tröttnar dom nog på mig :-)

Testade både Aura Pro och Infuse men fastnade för den senare. Tyckte Infuse hade mycket bättre hälgrepp och så gillar jag att dom känns mycket mer allround, något som jag tror är bra eftersom jag fortfarande är rätt färsk och min utveckling kanske t.ex. kommer göra mig till en riktigt aggressiv fartdåre.

Att jag har snöat in på Vans är mest för att dom passar mina fötter jävligt bra, åtminstone Hi Standard. Och dom är lågprofil vilket jag behöver på min bräda. Och det visade sig ju att Infuse satt minst lika bra.

Däremot upptäckte jag när jag satt och smekte bootsen i soffan igår kväll att dom var nästan 20% billigare på Hollywood vilket är liiiite surt men Brädkultur är så pass bra så det är väl värt det ändå.

Tillbaka
Topp