Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var åka vecka 13?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rikard_o" data-source="post: 92451" data-attributes="member: 43578"><p>Champoluc ligger väl inte så högt direkt..? Tror att snön i det systemet (Champoluc/Gressoney/Alagna) kommer vara väldigt slaskig vid den tiden. Var där ett par dagar i mars 03 och redan då var snön trist. Visst fanns det mycket snö men den var blöt! Tidigare var jag där i januari 01 och det var stor skillnad på snökvalitén. </p><p>En annan sak gällande Champoluc är att systemet i den dalen är jäkligt trist faktiskt. Hänger ju ihop med två andra dalar men vill man ta sig ända till Alagna får man lägga avsevärd tid morgon och eftermiddag för ren transport i pisten. Inte så kul.. Men byn är ju väldigt liten och familjär så det kanske passar bra.</p><p></p><p>Grand Montets i Chamonix brukar annars ha hyffsat torr snö även senare på året tack vare höjden och norrläge. Kanske inte så familjärt dock, men det beror väl på om kidsen vill åka brant eller snällt.. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rikard_o, post: 92451, member: 43578"] Champoluc ligger väl inte så högt direkt..? Tror att snön i det systemet (Champoluc/Gressoney/Alagna) kommer vara väldigt slaskig vid den tiden. Var där ett par dagar i mars 03 och redan då var snön trist. Visst fanns det mycket snö men den var blöt! Tidigare var jag där i januari 01 och det var stor skillnad på snökvalitén. En annan sak gällande Champoluc är att systemet i den dalen är jäkligt trist faktiskt. Hänger ju ihop med två andra dalar men vill man ta sig ända till Alagna får man lägga avsevärd tid morgon och eftermiddag för ren transport i pisten. Inte så kul.. Men byn är ju väldigt liten och familjär så det kanske passar bra. Grand Montets i Chamonix brukar annars ha hyffsat torr snö även senare på året tack vare höjden och norrläge. Kanske inte så familjärt dock, men det beror väl på om kidsen vill åka brant eller snällt.. :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var åka vecka 13?
Tillbaka
Topp