Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1214671" data-attributes="member: 175247"><p>Ja, det funkade det också på den gamla tiden.</p><p>Så länge pisten var slät så gick det utmärkt att både "jazza" kortsvängar och köra fort i långsvängar. Det krävdes lite mer kraft/hopp, skidorna svängde ju inte av sig själv som nu. Puder gick också bra med snö upp till knäna och hopp/lyft i svängarna, så länge man inte fick framvikt för då var det framstupa ner i "fluffet". Det sämsta var pucklar och uppkörda pister med snöhögar.</p><p>Offpistskidor liknar ju nu snarare "vattenskidor".</p><p>Man körde ju med skidorna helt ihop förr, och jag har fortfarande inte lyckats bli av med den åktekniken till 100%.</p><p>Intressant att skidor utvecklats så mycket mer än pjäxor, jag körde ända tills för fem år sedan med mina formsprutade Salomon SX92 Equipe som jag köpte på 90-talet! De satt som gjutna och jag ville helt enkelt inte göra mig av med dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1214671, member: 175247"] Ja, det funkade det också på den gamla tiden. Så länge pisten var slät så gick det utmärkt att både "jazza" kortsvängar och köra fort i långsvängar. Det krävdes lite mer kraft/hopp, skidorna svängde ju inte av sig själv som nu. Puder gick också bra med snö upp till knäna och hopp/lyft i svängarna, så länge man inte fick framvikt för då var det framstupa ner i "fluffet". Det sämsta var pucklar och uppkörda pister med snöhögar. Offpistskidor liknar ju nu snarare "vattenskidor". Man körde ju med skidorna helt ihop förr, och jag har fortfarande inte lyckats bli av med den åktekniken till 100%. Intressant att skidor utvecklats så mycket mer än pjäxor, jag körde ända tills för fem år sedan med mina formsprutade Salomon SX92 Equipe som jag köpte på 90-talet! De satt som gjutna och jag ville helt enkelt inte göra mig av med dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp