Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FW." data-source="post: 1221842" data-attributes="member: 170687"><p>Nu blev det rätt!</p><p></p><p>[ATTACH=full]8278[/ATTACH]</p><p></p><p>På 60-talet byggdes här (i ryggen bakom kameran, där det nu är skog) en backhopparbacke.</p><p>1970 kom en skidlift och nedfarter till. En "slalombacke" och en "störtloppsbacke". Tyvärr verkar den ha stängt ned efter att ha stämplats som "mycket farlig för vintersport" eftersom backen slutar vid en liten sjö (Trekanten) med svag is.</p><p>Enda som är kvar som man kan se idag är betongfundament från lift och strålkastare. Jag tror att man kanske kan se <a href="http://www.skisprungschanzen.com/EN/Ski+Jumps/SWE-Sweden/11-Stockholm/Stockholm/1439-Blommensberg/" target="_blank">den gamla skidhopparbacken</a> gömma sig i den nu snåriga skogen.</p><p></p><p>Precis som alla andra (?) skidbackar i Stockholm så ryktas Stenmark ha åkt här. Det kan jag inte hitta belägg för, så bjuder istället på lånad bild på Blommensbergsbacken i strålkastarljus från tidigt 70-tal:</p><p>[ATTACH=full]8281[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FW., post: 1221842, member: 170687"] Nu blev det rätt! [ATTACH type="full" alt="1614842547195.png"]8278[/ATTACH] På 60-talet byggdes här (i ryggen bakom kameran, där det nu är skog) en backhopparbacke. 1970 kom en skidlift och nedfarter till. En "slalombacke" och en "störtloppsbacke". Tyvärr verkar den ha stängt ned efter att ha stämplats som "mycket farlig för vintersport" eftersom backen slutar vid en liten sjö (Trekanten) med svag is. Enda som är kvar som man kan se idag är betongfundament från lift och strålkastare. Jag tror att man kanske kan se [URL='http://www.skisprungschanzen.com/EN/Ski+Jumps/SWE-Sweden/11-Stockholm/Stockholm/1439-Blommensberg/']den gamla skidhopparbacken[/URL] gömma sig i den nu snåriga skogen. Precis som alla andra (?) skidbackar i Stockholm så ryktas Stenmark ha åkt här. Det kan jag inte hitta belägg för, så bjuder istället på lånad bild på Blommensbergsbacken i strålkastarljus från tidigt 70-tal: [ATTACH type="full" alt="1614843174651.png"]8281[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp