Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1221872" data-attributes="member: 175247"><p>Pga klimatförändringarna och krympande glaciärer är det tyvärr inte längre vad det har varit.</p><p>Zermatt var genom höjd över havet plus en fallhöjd på nästan 1000 meter mitt i sommaren outstanding. Idag är det inte många liftar och timmar de kör på sommaren tyvärr.</p><p>Motsvarande gäller för de flesta glaciärer-orter idag.</p><p>Jag tror att Hintertux har bäst sommarskidåkning i Alperna idag.</p><p>Var där juni/juli 2014 och 2015.</p><p>Alla pister som var öppna där på sommaren på 90-talet är fortfarande öppna idag. De har byggt ut snökanoner ända upp till Gefrorene Wand på 3250 m!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1221872, member: 175247"] Pga klimatförändringarna och krympande glaciärer är det tyvärr inte längre vad det har varit. Zermatt var genom höjd över havet plus en fallhöjd på nästan 1000 meter mitt i sommaren outstanding. Idag är det inte många liftar och timmar de kör på sommaren tyvärr. Motsvarande gäller för de flesta glaciärer-orter idag. Jag tror att Hintertux har bäst sommarskidåkning i Alperna idag. Var där juni/juli 2014 och 2015. Alla pister som var öppna där på sommaren på 90-talet är fortfarande öppna idag. De har byggt ut snökanoner ända upp till Gefrorene Wand på 3250 m! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp