Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1233517" data-attributes="member: 161297"><p>Njae. Efter lite arkeologiskt grävande på Lantmäteriverket, som bland annat har flygfoton från 1960, så torde liften till vänster i bilden gå från Bergbanans toppstation upp till det som idag är VM6:ans toppstation. Och då skulle jag säga att backen mitt i bilden till höger om liften är Snobbrännan (75). Och backen längst till höger är Tvättbrädan (76). Stjärnbacken (74) fanns väl knappt när bilden togs. Sen vette tusan om jag skulle kalla området nedanför VM6 för Pelikansvängen (77) men Skistar vill väl plussa på sina pistkilometrar. Hur som så går den inte ner i Snobbrännan.</p><p></p><p>[ATTACH=full]10547[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH=full]10548[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1233517, member: 161297"] Njae. Efter lite arkeologiskt grävande på Lantmäteriverket, som bland annat har flygfoton från 1960, så torde liften till vänster i bilden gå från Bergbanans toppstation upp till det som idag är VM6:ans toppstation. Och då skulle jag säga att backen mitt i bilden till höger om liften är Snobbrännan (75). Och backen längst till höger är Tvättbrädan (76). Stjärnbacken (74) fanns väl knappt när bilden togs. Sen vette tusan om jag skulle kalla området nedanför VM6 för Pelikansvängen (77) men Skistar vill väl plussa på sina pistkilometrar. Hur som så går den inte ner i Snobbrännan. [ATTACH type="full"]10547[/ATTACH] [ATTACH type="full"]10548[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp