Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1233872" data-attributes="member: 175247"><p>Gefrorene Wand 3b är rätt svar.</p><p></p><p>En gammal skraltig 2-sittslift som fortfarande är i drift.</p><p>När den byggdes 1976 blev den med sin toppstation på 3248 möh (min bild) Österrikes högst belägna skidlift.</p><p>Detta övertogs inte förrän 1988 då man byggde Schlepplift Mittelbergjoch II som nådde 3280 möh på Pitztalgletscher (den liften är skrotad och ersatt av Mittelbergbahn som har en annorlunda sträckning och når 3290 möh).</p><p>Strax efter Mittelbergjoch II färdigställdes Pitz-Panoramabahn som nådde toppen av Hinterer Brunnenkogel på 3440 möh och blev klart högsta liften i Österrike. Den var av samma lustiga typ som den gamla liften i La Grave.</p><p>[ATTACH=full]10612[/ATTACH]</p><p>Denna lift ersattes år 2012 av en normal gondolbana (Wildspitzbahn).</p><p>Bäst utsikt har man ändå inte härifrån eftersom det ännu högre Wildspitze-massivet skymmer mycket av synfältet söderut, utan bästa utsikten har man från högsta punkten i Stubai 3210 möh (tycker jag).</p><p></p><p>Wildspitzbahn med Österrikes högst belägna pist.</p><p>[ATTACH=full]10613[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1233872, member: 175247"] Gefrorene Wand 3b är rätt svar. En gammal skraltig 2-sittslift som fortfarande är i drift. När den byggdes 1976 blev den med sin toppstation på 3248 möh (min bild) Österrikes högst belägna skidlift. Detta övertogs inte förrän 1988 då man byggde Schlepplift Mittelbergjoch II som nådde 3280 möh på Pitztalgletscher (den liften är skrotad och ersatt av Mittelbergbahn som har en annorlunda sträckning och når 3290 möh). Strax efter Mittelbergjoch II färdigställdes Pitz-Panoramabahn som nådde toppen av Hinterer Brunnenkogel på 3440 möh och blev klart högsta liften i Österrike. Den var av samma lustiga typ som den gamla liften i La Grave. [ATTACH type="full"]10612[/ATTACH] Denna lift ersattes år 2012 av en normal gondolbana (Wildspitzbahn). Bäst utsikt har man ändå inte härifrån eftersom det ännu högre Wildspitze-massivet skymmer mycket av synfältet söderut, utan bästa utsikten har man från högsta punkten i Stubai 3210 möh (tycker jag). Wildspitzbahn med Österrikes högst belägna pist. [ATTACH type="full"]10613[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp