Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1236972" data-attributes="member: 175247"><p>Nej, jag har ju efter årtionden av offpistuppehåll precis börjat köra lite försiktigt bredvid pisten med mina nya QST 99:or.</p><p>Har heller aldrig tidigare åkt sådan offpist som ni gör, men har kört åk upp till ett par km i riktigt djuppuder med mina gamla smala 2 m skidor.</p><p></p><p>Det kommer att bli lite mer offpist framöver (men inget avancerat). Har laddat ner en lutningsapp i mobilen för att mäta så att jag håller mig under 25 grader.</p><p>I Stubai finns det ganska mycket pistnära och lätttillgänglig offpist.</p><p></p><p>Krummbachtal ser ju spännande ut och då kommer du väl också fram till Prölleralm?</p><p>För mig vore sådant helt otänkbart utan en guide till hjälp, för långt ifrån pistens "trygga famn".</p><p>Men där skulle du ju få till ett långt offpiståk helt utan att behöva huda upp någonstans. Rätt väderstreck för bra snö också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1236972, member: 175247"] Nej, jag har ju efter årtionden av offpistuppehåll precis börjat köra lite försiktigt bredvid pisten med mina nya QST 99:or. Har heller aldrig tidigare åkt sådan offpist som ni gör, men har kört åk upp till ett par km i riktigt djuppuder med mina gamla smala 2 m skidor. Det kommer att bli lite mer offpist framöver (men inget avancerat). Har laddat ner en lutningsapp i mobilen för att mäta så att jag håller mig under 25 grader. I Stubai finns det ganska mycket pistnära och lätttillgänglig offpist. Krummbachtal ser ju spännande ut och då kommer du väl också fram till Prölleralm? För mig vore sådant helt otänkbart utan en guide till hjälp, för långt ifrån pistens "trygga famn". Men där skulle du ju få till ett långt offpiståk helt utan att behöva huda upp någonstans. Rätt väderstreck för bra snö också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp